sprzedaż przez internet,towar uszkodzony w trakcie transportu

Pytanie z dnia 25 marca 2019

Witam serdecznie, piszę w sprawie transakcji miedzy dwoma osobami fizycznymi dokonanej poprzez platformę ogłoszeń lokalnych . Otóż wystawiłam na sprzedaż na pewnym portalu parowar, który otrzymałam w prezencie w 2015 roku (wartość rynkowa parowaru wtedy i dzis jest taka sama i wynosi 349 zł) w zwiazku z tym, iż do parowaru nie było juz gwarancji, wystawiłam go za cenę 200 zł. W ogłoszeniu wskazałam, ze jest to nowy sprzęt, który włączyłam raz w celu ustalenia, czy działa (nie używałam go w tym sensie, że nie przygotowywałam w nim posiłków) . Parowar zakupiła ode mnie pewna Pani, której zależało na tym, aby towar przesłać poczta, tak tez zrobiłam. Kiedy Pani otrzymała parowar, napisała mi wiadomość, w której zarzuciła mi, ze parowar jest wg niej używany i chce zwrócić towar. W zwiazku z tym wyjaśniłam jej, ze parowar był tylko raz włączony w celu sprawdzenia jego sprawności o czym wspomniałam w ogłoszeniu, ale jeżeli nie jest usatysfakcjonowana może towar zwrócić. Tak tez sie stało, jednak podczas otwierania paczki (niestety nie w obecności kuriera, ale w obecności świadka, który filmował moment otwierania przesyłki) okazało się, że parowar jest uszkodzony (jedna z jego części składowych była połamana), wg mnie nie ma możliwości, aby to uszkodzenie nastąpiło wskutek nieprawidłowego transportu. Niestety ta część nie jest już dostępna na rynku. Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem co mam zrobić, zgodziłam się na zwrot, ale ja sprzedałam w pełni sprawny sprzęt, który „doszedł” do tej Pani w „całości”, a otrzymałam towar, który jest uszkodzony i nie wiem czy ktokolwiek go ode mnie w tym momencie kupi...Skontaktowałam się z kupującą, która nie przyznaje się do winy i po raz kolejny zarzuca mi nieuczciwość. z gory dziekuje za odpowiedz

Witam. Nie miała Pani obowiązku przyjmować towaru. Skoro jednak do tego doszło, to należało to zrobić w obecności kuriera. Na szczęście ma Pani świadka. W tej sytuacji należy powiadomić klientkę, że albo odbierze towar, albo niech występuje na drogę sądową o zwrot pieniędzy. Sprawa jest do wygrania. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 marca 2019 22:13 Zmodyfikowano dnia: 26 marca 2019 22:13 Obejrzało: 419 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.