Sprzedaż auta

Pytanie z dnia 30 lipca 2020

Witam,
Miesiąc temu sprzedałem auto. Jestem osobą prywatną, nie handluje, sprzedaż na podstawie umowy kupna-sprzedaży.
Kupujący przed zakupem wybrał sobie serwis w którym chciał sprawdzić auto. Zgodziłem się na sprawdzenie, auto było sprawdzane komputerowo, mierzona powłoka lakiernicza, oglądany od spodu, jazda testowa itd. Około 2h spędziliśmy na teście i oględzinach. Auto dostało pozytywna opinie. Kupujący od ceny z ogłoszenia utargował dosyć sporo. Dzisiaj dostałem list z strony autoprawo, że kupujący chce oddać auto bo podobno ma oznaki powypadkowe, urwany zaczep lampy(gdzie podczas oględzin mechanik nic o tym nie wspomniał), rozrząd do wymiany w niedługim czasie (kupujacy otrzymał informacje od mechanika ze rozrzad delikatnie już słychać i będzie trzeba wymienić za jakiś czas).
Proszę o pomoc co mogę zrobić w tej sytuacji. Nikogo nie oszukalem ani nic nie zatailem. Zgodziłem się na sprawdzenie auta w serwisie. A od zakupu minął miesiac, więc nie wiem co się moglo dziać w tym czasie

Dzień dobry, na to pismo powinien Pan oficjalnie odpowiedzieć i wskazać czy uznaje roszczenia za zasadne czy nie i dlaczego. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 lipca 2020 12:05 Zmodyfikowano dnia: 30 lipca 2020 12:05 Obejrzało: 167 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam serdecznie W kontekście przedstawionego stanu faktycznego podkreśłić należy, iż zgodenie z art. 557 par. 1 Kodeksu cywilnego Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. O wyłączeniu odpowiedzialności nie decyduje fakt przeprowadzenia badań diagnostycznych, ale informacje przekazane kupującemu. Jeżeli więc w trakcie tych badań poinformowano kupującego o pewnych wadach, czy konieczności pewnych napraw, o któych teraz kupujący pisze, to wyłączona jest odpowiedzialność sprzedajacego. Jeżeli jednak wskazuje wady, o któych nie był informowany przy sprzedaży, to może wchodzć w grę odpowiedzialność z tytułu rękojmi i obowiązek zwrotu świadczeń. Konieczna jest tu szczegółowa analiza, przy czym mieć należy na uwadze, że to na kupującym spoczywa ciężar dowodu istnienia wada, a na sprzedawcy, że kupujący o nich wiedział w chwili sprzedaży.

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 lipca 2020 12:19 Zmodyfikowano dnia: 30 lipca 2020 12:19 Obejrzało: 166 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.