Pytanie z dnia 25 lipca 2022

Sprzedaje produkty outletowe na allegro. Kupujący kupił czajnik elektryczny jako przedsiębiorca na fakturę VAT. Czajnik był nowy, został przez nas sprawdzony, zagotowalismy w nim wodę destylowaną, wszystko było w porządku. Po trzech tygodniach kupujący pisze, że czajnik nie działa i domaga się zwrotu pieniędzy (kupił go na wakacje w przyczepie kempingowej). W informacjach o gwarancji piszemy że nie udzielamy gwarancji a rękojmię mamy wyłączoną dla przedsiębiorców. Czy według prawa możemy nie przyjąć reklamacji?

Dzień dobry. W mojej ocenie, jeżeli kupujący nie jest w stanie udowodnić, że podstępnie zatailiście Państwo wadę (art. 558 § 2 k.c.), możecie Państwo nie uwzględnić roszczenia kupującego. Wyłaczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi w umowie sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami, jest skuteczne. Sugeruję odpowiedzieć na pismo kupującego, powołując się na postanowienie w umowie/ regulaminie. Z poważaniem, adwokat Anna Wróbel

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 lipca 2022 13:59 Zmodyfikowano dnia: 25 lipca 2022 13:59 Obejrzało: 236 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Tak, z opisu sprawy wynika, że kupujący raczej nie ma podstaw aby twierdzić, że wada została zatajona przez Państwa podstępnie. W związku z tym możecie Państwo odmówić spełnienia roszczenia powołując się na zapis umowy wyłączający rękojmię. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 lipca 2022 14:07 Zmodyfikowano dnia: 25 lipca 2022 14:07 Obejrzało: 234 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.