reklamacja z tytułu rekojmi

Pytanie z dnia 06 marca 2019

Chciałabym dowiedzieć się jak wygląda sytuacją w przypadku reklamacji produktu w oparciu o przepisy rękojmi, a nie gwarancji - w sytuacji gdy sklep jest sieciówką i salon w którym kupiłam towar nie posiada właściciela. Pracownik sklepu poinformował mnie, że firma produkująca buty jest spółką akcyjną i siedzibę posiada w Nowym Targu, tam też obuwie produkują. Ponadto sprzedawczyni zaznaczyła, że towar wyślą do siedziby. Czy tej sytuacji nie mam wyboru aby składać reklamację u sprzedawcy, a nie producenta? Przecież rękojmia charakteryzuje się tym, że właśnie reklamację składa się w sklepie który sprzedał wadliwy towar, a nie u producenta czyli gwaranta. Bardzo proszę o wyjaśnienie. Dziękuję

Dzień dobry, uprawnienia z rękojmi wykonuje się względem sprzedawcy, tj. podmiotu, od którego nabyła Pani przedmiot. Więc pytanie - co to znaczy, że towar nie posiada właściciela? Ktoś go Pani sprzedal. Jest to osoba (podmiot) wpisany np. na paragonie fiskalnym. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 marca 2019 11:48 Zmodyfikowano dnia: 7 marca 2019 11:48

Dzien dobry, Oczywiscie, ze skąłda Pan reklamacje w sklepie u sprzedawcy. Moga sobie wysyłac do producenta, ale i tak powinni w ciagu 14 dni odpowiedzieć

Odpowiedź nr 2 z dnia 7 marca 2019 12:12 Zmodyfikowano dnia: 7 marca 2019 12:12

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.