reklamacja z tytułu rekojmi
Pytanie z dnia 06 marca 2019
Chciałabym dowiedzieć się jak wygląda sytuacją w przypadku reklamacji produktu w oparciu o przepisy rękojmi, a nie gwarancji - w sytuacji gdy sklep jest sieciówką i salon w którym kupiłam towar nie posiada właściciela. Pracownik sklepu poinformował mnie, że firma produkująca buty jest spółką akcyjną i siedzibę posiada w Nowym Targu, tam też obuwie produkują. Ponadto sprzedawczyni zaznaczyła, że towar wyślą do siedziby. Czy tej sytuacji nie mam wyboru aby składać reklamację u sprzedawcy, a nie producenta? Przecież rękojmia charakteryzuje się tym, że właśnie reklamację składa się w sklepie który sprzedał wadliwy towar, a nie u producenta czyli gwaranta. Bardzo proszę o wyjaśnienie. Dziękuję
Agata Paplińska Adwokat
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, uprawnienia z rękojmi wykonuje się względem sprzedawcy, tj. podmiotu, od którego nabyła Pani przedmiot. Więc pytanie - co to znaczy, że towar nie posiada właściciela? Ktoś go Pani sprzedal. Jest to osoba (podmiot) wpisany np. na paragonie fiskalnym. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Bartosz Kowalak Radca prawny
Kowalak Jędrzejewska i Partnerzy Kancelaria Prawna
Mickiewicza 18a/3, 60-834 Poznań
Dzien dobry, Oczywiscie, ze skąłda Pan reklamacje w sklepie u sprzedawcy. Moga sobie wysyłac do producenta, ale i tak powinni w ciagu 14 dni odpowiedzieć

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.