Reklamacja towaru zakupionego z rabatem.

Pytanie z dnia 27 lipca

Kupiłam produkt z rabatem i będę musiała zgłosić reklamację. Czy w przypadku uznania reklamacji i wymiany na nowy będę musiała zapłacić za niego pełną cenę? Czy w przypadku wymiany produktu z tytułu niezgodności z umową sprzedawca musi wystawić mi nowy paragon z rabatem który został mi udzielony przy pierwotnej transakcji?

Dzień dobry, nie produkt zachowuje swoją cenę, nie będzie Pani musiała niczego dopłacać. Nowego paragonu również Pani nie otrzyma, dokonała Pani zakupu tego produktu tylko raz. Pozdrawiam, r. pr. Elżbieta Walczak

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 lipca 2025 12:51 Zmodyfikowano dnia: 29 lipca 2025 12:51 Obejrzało: 24 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Zakup produktu z rabatem i jego późniejsza reklamacja to dość częsta sytuacja. Na szczęście, polskie prawo chroni konsumentów i w takiej sytuacji nie powinnaś ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Wymiana na nowy produkt w cenie rabatowej Zgodnie z przepisami, w przypadku uznania reklamacji i wymiany produktu na nowy, wolny od wad, masz prawo otrzymać ten sam produkt w cenie, jaką zapłaciłaś pierwotnie. To, że skorzystałaś z rabatu, nie ma żadnego wpływu na Twoje uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Sprzedawca nie może zażądać od Ciebie dopłaty do pełnej ceny, ponieważ nowa sztuka stanowi realizację tej samej umowy, którą zawarłaś pierwotnie. Oznacza to, że wymieniony produkt również jest objęty pierwotną ceną i rabatem. Nowy paragon i kwestie formalne W przypadku wymiany produktu, sprzedawca nie ma obowiązku wystawiania nowego paragonu. Wystarczy, że do pierwotnego dowodu zakupu (paragonu, faktury, potwierdzenia płatności kartą) dołączy adnotację lub protokół wymiany. Najczęściej stosowaną praktyką jest wystawienie protokołu reklamacyjnego, w którym odnotowuje się, że dokonano wymiany produktu. Taki dokument, wraz z pierwotnym dowodem zakupu, stanowi podstawę do ewentualnej kolejnej reklamacji. Pamiętaj, że odpowiedzialność sprzedawcy za nowo wydany produkt biegnie na nowo od dnia jego wydania, co oznacza, że masz kolejne 2 lata na zgłoszenie ewentualnych wad w wymienionym produkcie. Podsumowanie Cena: Jeśli reklamacja zostanie uznana i produkt zostanie wymieniony na nowy, nie będziesz musiała dopłacać do jego pełnej ceny. Otrzymasz go w cenie, jaką zapłaciłaś, czyli z uwzględnieniem rabatu. Paragon: Sprzedawca nie ma obowiązku wystawiania nowego paragonu. Wystarczy, że otrzymasz dokument potwierdzający wymianę (np. protokół reklamacyjny), który należy przechowywać razem z pierwotnym dowodem zakupu. Jeśli sprzedawca będzie nalegał na dopłatę lub będzie odmawiał wymiany, powołaj się na swoje prawa konsumenckie. W razie potrzeby zawsze możesz skonsultować się z rzecznikiem praw konsumentów w swoim regionie.

Odpowiedź nr 2 z dnia 2 sierpnia 2025 01:39 Zmodyfikowano dnia: 2 sierpnia 2025 01:39 Obejrzało: 16 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.