Reklamacja towaru uszkodzonego w trakcie transportu.

Pytanie z dnia 09 stycznia 2020

Witam,

Jestem właścicielem firmy sprzedającej towar na Allegro. Wysłaliśmy towar do klienta za pomocą firmy InPost do paczkomatu. Paczka została odebrana przez odbiorcę i po odpakowaniu okazało się, że wysłany towar został uszkodzony podczas transportu. Dbając o dobro klienta zaproponowaliśmy odesłanie uszkodzonego towaru. Po jego otrzymaniu dokonaliśmy zwrotu pieniędzy. Następnie zgłosiliśmy reklamację do InPost i zarówno zgłoszenie, jak i odwołanie od niego zostały rozpatrzone negatywnie.
W uzasadnieniu zostało napisane, że odbiorca paczki powinien udać się do oddziału InPostu i napisać protokół reklamacyjny. Natomiast portal Allegro w dyskusji utworzonej przez kupującego napisał, że to sprzedający odpowiada za wysłany towar od początku do końca.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu kwestii spornej, kto powinien zgłosić reklamację.

Z góry dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.