reklamacja telefonu zakupionego przez internet

Pytanie z dnia 27 marca 2019

Witam.
Na Allegro kupiłem nowy z gwarancją producenta telefon.
Po otrzymaniu telefonu od sprzedawcy zauważyłem, że jest nie zgodny z opisem na aukcji, o czym powiadomiłem mailowo sprzedawcę. Był to piątek po południu. Drogą telefoniczną tego samego dnia sprzedawca zasugerował, aby z decyzją poczekać do poniedziałku, bo technika już nie ma.
Czekałem do poniedziałku. Wieczorem w Allegro założyłem tzw dyskusję. Sprzedawca stwierdził, że odesłać telefon - odesłałem.
Po otrzymaniu przez sprzedawcę telefonu dwóch dniach zapytałem się ponownie sprzedawcy zapytałem się co dalej. odpowiedziano, mi że telefon jest jeszcze w trakcie weryfikacji. Wg mnie 3 dni na weryfikacje sprzętu to sporo. Wreszcie sprzedawca poinformował mnie ze telefon jest lekko porysowany na tylnej klapie (osłonie) .
Niestety ja nie mogę stwierdzić, czy zarysowania powstały u mnie, czy u sprzedawcy, po zwróceniu telefonu.
Sprzedawca zamiast 699zł, chce mi zwrócić 500zł za powstałe uszkodzenia.
Telefon reklamowany (rękojmia) jest na zasadzie otrzymanego towaru nie zgodnego z opisem i zamówieniem (brak jednej funkcji i inna wersja systemu operacyjnego), a nie rysek. Sprzedawca nie jest w stanie zamienić mi na telefon zgodny z opisem, tłumacząc się, że jego dystrybutor wprowadził go w błąd.
Serwis Allegro, twierdzi najpierw, ze na p[odstawie reklamacji nie zależnie jego stanu towar musi być jak w opisie, a nagle później że sprzedający ma prawo obniżyć wartość towaru.
pozdrawiam
Marcin

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.