reklamacja do firmy kurierskiej,uszkodzony towar w trakcie przesyłki

Pytanie z dnia 06 lipca 2019

Kupiłem poprzez OLX gitarę, która miała być w 100% sprawna. Paczkę odebrała w piątek babcia i nie zaglądała do środka, a ja to zrobiłem dopiero tego samego dnia wieczorem (nie było sporządzanego protokołu z firmą kurierską). Gitara jest niesprawna, ma pęknięty gryf i koszt naprawy jest znaczny. Co robić? Reklamacja do firmy kurierskiej czy do sprzedawcy (osoba prywatna) i żądanie zwrotu pieniędzy?

W sytuacji, gdy rzecz sprzedana ma wady przysługuje Panu uprawnienie względem sprzedawcy z tytułu rękojmi. Ma Pan prawo odstąpienia od umowy bądź żądania obniżenia ceny - w tym celu należy złożyć sprzedawcy odpowiednie oświadczenie woli, najlepiej na piśmie z określeniem żądań oraz dokładnym opisem wad.

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 lipca 2019 16:01 Zmodyfikowano dnia: 8 lipca 2019 16:01

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.