Pytanie z dnia 14 kwietnia 2020

Prowadzę sklep internetowy. Klient dokonał zwrotu zakupionego towaru. Po dostarczeniu przesyłki przez kuriera okazało się że zwrócony towar posiada widoczne ślady użytkowania, które nie pozwolą mi na odsprzedanie przedmiotu. Zgodnie z regulaminem mam prawo nie uznać zwrotu. Pytanie czy w tej sytuacji mam rację oraz na czyj koszt powinienem odesłać ten przedmiot? Mój czy klienta?

Dzień dobry, zgodnie z przepisem art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta: Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 kwietnia 2020 17:46 Zmodyfikowano dnia: 14 kwietnia 2020 17:46 Obejrzało: 243 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

na koszt konsumenta :)

Odpowiedź nr 2 z dnia 14 kwietnia 2020 18:03 Zmodyfikowano dnia: 14 kwietnia 2020 18:03 Obejrzało: 241 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, w opisanej sytuacji istnieje możliwość nieuznania zwrotu towaru. Zgodnie bowiem z przepisami, konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy. Towar odsyłany jest wówczas na koszt konsumenta. Z poważaniem, adw. Adrianna Borowiecka tel. 666-686-630, mail: kancelaria@adwokatborowiecka.pl

Odpowiedź nr 3 z dnia 14 kwietnia 2020 21:07 Zmodyfikowano dnia: 14 kwietnia 2020 21:07 Obejrzało: 235 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, należy zwrócić towar na koszt kupującego/konsumenta. Pozdrawiam, adwokat Dominika Bołądź 695673659 https://adwokat-boladz.pl/kompetencje/

Odpowiedź nr 4 z dnia 15 kwietnia 2020 08:32 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2020 08:32 Obejrzało: 229 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.