Pytanie z dnia 17 grudnia 2019

Prowadzę działalność gospodarczą (Warsztat samochodowy) i problem polega na tym ze klient zlecił naprawę samochodu w czerwcu 2016roku cena naprawy wyszła dosyć spora ok 6500zł. Po naprawie kontakt z klientem się uciął, w tym roku po ciężkich próbach kontaktu klient się zgłosił i chciał oddawać w ratach po wpłacie jednej raty 500zł kontakt znowu się urwał klient nie odbiera telefonów. Wartość rynkowa teraz samochodu to ok 2000zł i nie wiem co dalej robić.
Samochód nie jest przerejestrowany ani ubezpieczony od 2016 roku, mam tylko dowód rejestracyjny ale jest wypisany na poprzedniego właściciela ale z nim tez nie mam kontaktu.

Najpierw trzeba przeanalizować czy sprawa nie jest przedawniona. Termin przedawnienia przy umowie o dzieło wynosi 2 lata. Trzeba zbadać czy nie nastąpiło w międzyczasie przerwanie biegu przedawnienia. Jeżeli sprawa nie jest przedawniona można złożyć pozew do Sądu o zapłatę (wydanie nakazu zapłaty).

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 grudnia 2019 11:27 Zmodyfikowano dnia: 18 grudnia 2019 11:27

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.