Pytanie z dnia 26 września 2018

Proszę o poradę - Chciałam się dowiedzieć czy są podstawy prawne na których mogłabym dochodzić odszkodowania od firmy Tax Care za bezpodstawne wysyłanie wiadomości z wezwaniem do uregulowania zadłużenia, przekazane do VINDIX. Przy czym kwota o którą się rozchodzi jakieś 193,00 jest kwotą powstałą przez niekompetencje pracownika, niedotrzymanie umowy i reklamacją płatność ta została zlikwidowana. Pomimo pozytywnego pisma reklamacyjnego otrzymanego w czerwcu 2017 ( cała sytuacja miala miejsce maj/czerwiec 2017) pierwszy raz windykacja odezwała się jesienią 2017 - wówczas przeproszono mnie i zapewniono że zaszła pomyłka, jednak po roku tj. wrzesień 2018 ponownie dostałam sms z windykacji - po kontkacie z TAX CARE otrzymałam ponowne pismo z wyjaśnieniem że to pomyłka. Za niekompetencje, niesłowność oraz wprowadzanie w błąd klienta firmowego chciałabym wejść na drogę sądową z tą firmą. Czy mam podstawy prawne ? Czy jest o co walczyć? Proszę o poradę.

Dzień dobry, odszkodowanie należy się tylko w przypadku, gdy zaistnieje szkoda, a także bezprawne działanie drugiej strony. Moim zdaniem, wysłanie omyłkowego smsa z wiadomością windykacyjną nie wywołało u Pani szkody, ani tym bardziej nie było działaniem bezprawnym. Jeśli jednak poczuła się Pani dotknięta, może Pani wysłać do nich pismo z wezwaniem do zaprzestania windykacji wskazując, że kolejne próby kontaktu mogą być uznane po pierwsze za przestępstwo stalkingu, po drugie za naruszenie Pani dóbr osobistych. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 września 2018 19:58 Zmodyfikowano dnia: 27 września 2018 19:58

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.