Problem z wynajmowanym mieszkaniem.

Pytanie z dnia 15 października 2021

Witam. Mam taki problem otóż wynajmujemy z chlopakiem mieszkanie od marca 2021 roku. Teraz we wrzesniu z powodu niskich temp i braku ogrzewania w mieszkaniu pojawil sie grzyb . Wlascicielka byla wielokrotnie o tym informowana jak również prosilismy ją o uruchomienie ogrzewania juz we wrzesniu ponieważ temp.na dworze spadla a co za tym idzie nastąpiło wychlodzenie mieszkania , mamy malutkie dziecko wiec zalezalo nam by miało stałą temp. w pomieszczeniu. Niestety nie doprosilismy sie o to . O mieszkanie od poczatku dbalismy jak o swoje, byly dokonywane wszelkie bieżące naprawy łącznie z malowaniem pokoju dziecka oraz wymianą niedzialajacej grzałki w piekarniku( o czym nie byliśmy poinformowani przy podpisaniu umowy , a co wyszlo z czasem )
Teraz wlascicielka oskarża nas o zagrzybienie mieszkania , wymaga przeprowadzwnia remontu na nasz koszt oraz nie chce oddac kaucji . Dodatkowo w ogrodzie ktory przynalezy do mieszkania a który również wynajmujemy leży skladowisko eternitu którego wlascicielka nie chce usunąć , o eternicie również dowiedzielismy sie po czasie i przypadkiem porządkujac ogród. Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Czy mamy prawo sie wyprowadzic bez zachowania okresu wypowiedzenia? Czy musimy ponosić koszty usuwania grzyba? Jakie pismo wystosowac do właścicielki i na jakie paragrafy sie powołać? Proszę o pomoc :-(

Oczywiście, możecie rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym. Należy też mieć dowód na poinformowanie właścicielki o grzybie, braku ogrzewania itp. jak i dowód na istnienie grzyba (zdjęcia, świadków). Przy przekazaniu lokalu warto sporządzić protokół z zapisem o istnieniu grzyba. Jeśli właścicielka nie odda kaucji - należy jej wytoczyć powództwo o zapłatę. Sporządzenie pisma, bo do tego sprowadza się kolejna prośba, jest usługą płatną.

Odpowiedź nr 1 z dnia 17 października 2021 02:55 Zmodyfikowano dnia: 17 października 2021 02:55 Obejrzało: 314 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, sprawa wymaga rozmowy, mogę pomóc przygotować strategię i pismo, zapraszam do kontaktu: gola@danielgola.pl

Odpowiedź nr 2 z dnia 19 października 2021 07:52 Zmodyfikowano dnia: 19 października 2021 07:52 Obejrzało: 307 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.