Porada w sprawie odzyskania pieniędzy od bukmachera>

Pytanie z dnia 01 marca 2022

Dzień dobry. Przychodzę ze sprawą odzyskania pieniędzy od bukmachera....... Zleciłem całą posiadaną wypłatę około 1100 zł i nie chcą mi jej przekazać na moje konto bankowe.
Powód odmowy to dodatkowe weryfikacje. Oto wiadomość jaką dostałem na e-mail.

Witam Dawidzie,

Prosimy o zapoznanie się z treścią wiadomości.

Uprzejmie informujemy, iż ze względu na wymogi stawiane nam przez obowiązujące nas przepisy oraz z uwagi na troskę o przejrzystość transakcji, jesteśmy zobowiązani do przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji konta gracza.

Zgodnie z zaakceptowanym Regulaminem Ogólnym, punkt 4.12, "zastrzegamy sobie prawo do weryfikacji danych zawartych we wniosku o rejestrację Konta lub w formularzu zmiany danych, zarówno na etapie rozpatrywania wniosku o rejestrację, jak również przez cały okres posiadania konta."

Prosimy o przesłanie następujących dokumentów:


1. Kopii wyciągu z Pana/Pani konta bankowego, która powinna zawierać widoczny numer konta bankowego (IBAN), kod BIC (SWIFT) banku, logo/nazwę banku oraz imię i nazwisko właściciela konta. Dokument nie może być starszy niż 3 miesiące (musi zawierać widoczną datę).
2. Potwierdzenia wpłaty środków na konto gracza, gdzie widoczny jest nadawca, odbiorca, data i kwota transakcji. 18/02/2022, 80PLN
Dokumenty prosimy zamieścić w zakładce ?Moje dokumenty? lub przesłać na adres dokumenty@betclic.pl w tytule wpisując login gracza. Wszelkie przesłane dokumenty będą zabezpieczone i przechowywane zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

W przypadku oczekującej wypłaty, uprzejmie prosimy o niezwłoczne przesłanie wymaganych dokumentów, aby uniknąć jej opóźnienia.

1 i 2 punkt spełniałem i dostarczyłem wszystkie dokumenty. Następnego dnia otrzymałem kolejną wiadomość od bukmachera. Oto odpowiedź: - ''Chciałbym uprzejmie poinformować, że wpłaty na konto gracza dokonała osoba trzecie, w związku z czym prosimy o przesłanie poniższego dokumentu weryfikacyjnego:
-Kolorowego skanu/zdjęcia dokumentu potwierdzającego tożsamość ''Adama Nowaka'' (dla przykładu fikcyjne imię i nazwisko) paszportu lub dowodu osobistego.
Tu zaczyna się problem bo ze znajomym nie mam dobrego kontaktu i nie chcę przesyłać tak wrażliwych dokumentów. Na pierwszy dokument się zgodził z potwierdzeniem płatności tych 80 zł. Napisałem wiadomość do bukmachera, że chce zamknięcia konta i wypłaty środków. Odmówili i napisali, że konto zostało zawieszone a wypłaty wstrzymane. Po zweryfikowaniu wymaganych dokumentów będzie Pan mógł wypłacić środki pieniężne i zamknąć konto.

Moje pytania.

1. Czy w ogóle mają prawo żądać dokumentacji w postaci skanu dowodu osobistego od osoby, która wpłaciła mi na konto Betclic 80 zł? Jeśli tak to dlaczego.
2. Dlaczego gdy poprosiłem o zamknięcie konta i wypłaty środków to mi odmówiono, ponieważ jak twierdzą, że weryfikacja musi zostać zatwierdzona. I nie rozumiem co ma do rzeczy weryfikacja mojego znajomego, przecież środki idą na moje konto bankowe nie na jego.
3. Czy jest jakiś sposób na odzyskanie moich pieniędzy?

Dziękuje z gory za pomoc i życze milego dnia

1. Proszę sprawdzić w regulaminie, ale dowodu zadać nie mogą. 2. Bo zapewne wpłaty dokonywała inna osoba, a środki chce wypłacić inna. 3. To zależy od umowy i tego czy spełnia Pan jej warunki.

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 marca 2023 10:54 Zmodyfikowano dnia: 22 marca 2023 10:54 Obejrzało: 1215 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.