Porada w sprawie od UFG za przerwę w ubezpieczeniu.

Pytanie z dnia 20 maja 2022

Dzień dobry, dostałem karę od UFG za przerwę w ubezpieczeniu. Po zakupie samochodu nie dostałem od sprzedającego potwierdzenia z ubezpieczenia, jednakże sprzedający twierdził, że OC jest oraz pokazywał tą informację w CEPIKu. W cepiku ta informacja widniała cały czas. Na początku marca kupiłem samochód, informacja w cepiku cały czas wyświetlała się, że ubezpieczenie jest ważne do grudnia bieżącego roku. W związku z brakiem przesłania od sprzedającego potwierdzenia OC (numeru polisy) kupiłem drugie ubezpieczenie po 3 tygodniach od kupna samochodu (oczywiście z przekonaniem, że pierwsze ubezpieczenie jest ważne do grudnia co cały czas potwierdzały informacje w cepiku).
Okazało się, że prawdopodobnie w cepiku widniały błędne informacje. Nie wiadomo z czyjej winy (ubezpieczyciela lub cepiku) informację nie były prawdziwe. Czy mogę odwołać się od kary z UFG jeśli w cepiku cały czas widniała informacja o aktualnym OC? Mam zdjęcia potwierdzające informacje z CEPIK. Jak dobrze rozumiem służby korzystające z bazy CEPIK w tym policja uznaje informacje za wiarygodne a ja nie mogę uznać ich za prawdziwe. Czy mogę w jakiś sposób powołać się na prawdziwość danych podawanych w państwowej bazie danych? I czy są duże szanse na ewentualne podważenie kary w sądzie na podstawie informacji o aktualnym OC w Cepiku? Dziękuję za odpowiedź.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.