Pytanie z dnia 12 grudnia 2023

Pompa ciepla w listopadzie 2022r uległa awarii. Nastąpiło to kilka dni po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Zgłosiliśmy fakt do głównej siedziby Vaillant, gdzie odesłano nas do regionalnego opiekuna serwisowego ( jedynego na Wielkopolskę). Serwis stwierdził wadliwość sprężarki.Zostala wymieniona na nasz koszt wraz z kosztami wykonania usługi. Po kilku godzinach usterka powróciła, co skutkowało kolejna wymiana sprężarki oraz kolejnych elementów. Do dnia dzisiejszego, czyli po roku, kilku wizytach serwisanta pompa w dalszym ciągu jest uszkodzona, nie dogrzewa, pobór prądu jest dużo wyższy niż powinien być. Serwis stwierdził, iż nie potrafi naprawić i możemy pisać reklamację do producenta lub zwrócić się do rzecznika praw konsumenta. Nie wiem czy faktycznie możemy cos zrobić w tej sprawie, ponieważ od zakupu minęły już 3 lata, Gwarancja skonczyła się w zeszłym roku , usluga naprawy zapłacona, a pompa nie pracuje prawidłowo.Proszę o pomoc w/ wym problemie.

To jest trudna i czasochłonna procedura. Nie uzyska Pan informacji jakie kroku podjąć w krótkiej bezpłatnej poradzie. Proponuję udać się do adwokata i ustalić co może zrobić w sprawie po zapoznaniu się z dokumentami. Konieczne jest tu też wystosowanie pisma przygotowanego również na podstawie analizy dokumentów do Vailanta.

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 grudnia 2023 06:24 Zmodyfikowano dnia: 14 grudnia 2023 06:24 Obejrzało: 44 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.