Pomoc w odzyskaniu części pieniędzy zapłaconych za domek wynajęty na wakacje.

Pytanie z dnia 04 sierpnia

Dzień dobry,
Mam pytanie dotyczące odzyskania części pieniędzy zapłaconych za domek wynajęty na wakacje
Miesiąc temu była robiona rezerwacja domku na wakacje i zapłacona zaliczka
Wczoraj przyjechaliśmy do wspomnianego domku zostaliśmy szybko oprowadzeni i pan poprosił o zapłatę reszty należności blikiem
Pobieżnie wyglądało wszystko ok
Jednak po wniesieniu rzeczy okazało się że domek jest brudny i nie spełnia naszych oczekiwań jeśli chodzi o standardy czystości
Poinformowaliśmy telefonicznie właściciela i poprosiliśmy o zwrot przelanych pieniędzy zaznaczając że zaliczę zostawimy panu
Podaliśmy powód, pan odmówił oddania pieniędzy
Wyprowadziliśmy się z domku jeszcze tego samego dnia
Chciałam zapytać czy jest możliwość odzyskania choć części pieniędzy przelanych na poczet kolejnych dni pobytu i jak możemy poprosić pana o ich zwrot

Z góry dziękuję za pomoc

Dzień dobry. 1. W tej sytuacji, można domagać się od wynajmującego zwrotu proporcjonalnej części opłaconej kwoty za dni, w których nie korzystała Pani z domku (wraz ze zwrotem zaliczki) z tytułu nienależytego wykonania umowy (z powodu rażąco niskiego standardu lub braku czystości). 2. W pierwszej kolejności należy udokumentować stan faktyczny (zrobić zdjęcia lub nagrania, zapisać godzinę przyjazdu i opuszczenia domku itp.). Następnie należy skierować do wynajmującego Wezwanie/Reklamację na piśmie z żądaniem: zwrotu reszty opłaconej kwoty za niewykorzystane dni i ewentualnej części zaliczki w wyznaczonym terminie (np. 14 dni). Można także napisać, że brak reakcji na reklamację będzie interpretowany jako zgoda na zwrot. Jeżeli wynajmujący nie zastosuje się do wezwania, to należało będzie złożyć sądu pozew o zapłatę. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 sierpnia 2025 16:49 Zmodyfikowano dnia: 4 sierpnia 2025 16:49 Obejrzało: 26 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Rozumiem Państwa sytuację. Wygląda to na typowy przykład nienależytego wykonania umowy i jak najbardziej przysługuje Państwu roszczenie o zwrot przynajmniej części środków (na podstawie tego opisu nie chciałbym określać, jakiej części środków). W pierwszej kolejności rekomenduję skierowanie pisemnego wezwanie do zapłaty, precyzując wysokość żądanej kwoty i uzasadniając ją okolicznościami sprawy. Musielibyśmy przeanalizować jednak wszelkie dokumenty, w tym przede wszystkim dokument rezerwacji (proszę sprawdzić, czy taki dokument nie towarzyszył wpłacie przez Państwa zaliczki i dokonywania rezerwacji). Jeśli działo się to drogą elektroniczną, proszę sprawdzić mail potwierdzający wpłatę. Proszę zachować wszelkie dowody uzasadniające dochodzone przez Państwa roszczenie - wszelki zdjęcia, filmy i inne dowody potwierdzające niewłaściwy stan domku. Wszystko to może być potrzebne na dalszych etapach dochodzenia roszczenia. Jeśli po skierowaniu wezwania do zapłaty właściciel domku odmówi Państwu zwrotu pieniędzy, mają Państwo prawo wnieść pozew do sądu. Zapraszam do kontaktu w celu omówienia dalszych kroków i poprowadzenia tej sprawy.

Odpowiedź nr 2 z dnia 5 sierpnia 2025 11:28 Zmodyfikowano dnia: 5 sierpnia 2025 11:28 Obejrzało: 13 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.