Pytanie z dnia 09 czerwca 2016

po 4 miesięcznym stażu z urzędu pracy pracodawca był zobowiązany do zatrudnienia mnie i tak się stało z tym że zatrudnił na pół etatu umowa została podpisana do pracy chodziłem od połowy lutego do końca maja z tym że pracodawca nie wypłacił żadnego wynagrodzenia listę obecności sam pilnowałem tak samo z ZUS-em był płacony obecnie nie chodzę do pracy gdyż skończyły mi się pieniążki ze stażu a dojazd do pracy również kosztuje pracodawca nie odzywa się utrudniony kontakt a jak już takowy nawiążę to obiecuje że "10" wypłaci coś abym przyjechał do biura wspomnę firma ogólno budowlana. Jak teraz mogę odzyskać pieniążki i czy szef może mi jakoś zaszkodzić z racji nie przychodzenia do pracy. Zgłaszać to w urzędzie pracy czy Państwowej Inspekcji Pracy a może od razu na drogę sądową? Z góry bardzo dziękuje za każdą pomoc i o takową proszę.

Dzień dobry, jeśli nie otrzymywał Pan należnego wynagrodzenia, trzeba było rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia, powiadomić PIP i Urząd Pracy, a pracodawcę pozwać o zapłatę. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 czerwca 2016 20:56 Obejrzało: 214 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.