Pytanie z dnia 20 listopada 2018

Po 2 tygodniach od realizacji zamówienia przez pośrednika usług kurierskich (zlapkuriera.pl) dostałem wezwanie do zapłaty za przekroczenie wagi paczki o 40g. Po skontaktowaniu się bezpośrednio z firmą kurierską udzielono mi informacje, że żadne opłaty nie są za weryfikację naliczane. Dostaję kolejne wezwania do zapłaty i informację, że dopiero po opłacie mogę złożyć reklamację. Na jakiej podstawie pośrednik żąda zapłaty (twierdząc, że pracownik firmy kurierskiej udzielił błędnej odpowiedzi, a protokołu weryfikacji nie dostanę)?

Dzień dobry, przede wszystkim kluczowe będzie dla oceny sprawy zapoznanie się z Regulaminem świadczenia usług. Tam powinny być informacje odnośńie tego jak wyglądają płatności, kiedy i gdzie następuje weryfikacja przesyłki. Niezależnie od tego, nieuprawnione wydaje się uzależnienie reklamacji od uprzedniej zapłaty. Skąd pośrednik wie o przekroczeniu wagi paczki? Na czym polegała błędna odpowiedź i skąd wynikła? Pozdrawiam, radca prawny Kinga Konopelko

Odpowiedź nr 1 z dnia 21 listopada 2018 13:14 Zmodyfikowano dnia: 21 listopada 2018 13:14

Proszę właśnie wezwać ich do przesłania kopii protokołu weryfikacji. Na takiej zasadzie od każdego można by żądać dopłaty. Poza tym firma przyjęła przesyłkę i naliczyła przewoźne i nie wiem jak mieliby teraz udowodnić, że paczka ważyła więcej? Taki protokół weryfikacji też nie jest wiarygodny. Ja bym nie płacił.

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 listopada 2018 01:04 Zmodyfikowano dnia: 23 listopada 2018 01:04

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.