Pytanie z dnia 01 września 2018

Piszę aby uzyskać poradę dotyczącą swoich praw jako podróżny w Przewozy Regionalne sp. z o.o.
Sprawa wydarzyła się w dniu 18.08.2018 r. na trasie Racibórz- Wrocław Główny. Z racji, że kasa biletowa była zamknięta, poprosiłem o bilet konduktora w pociągu wyruszając z Raciborza. Zakupiłem bilet kontynuując podróż. Po kilku stacjach przyszedł kolejny konduktor sprawdzając bilety i poprosił mnie dodatkowo o legitymacje studencką bo bilet był sprzedany jako ulgowy. W szumie podróży usłyszałem, że czeka mnie dopłata i o czym dowiedziałem się później od innego pasażera bilet kredytowany. Konduktor mówił bardzo niewyraźnie i był podenerwowany. Nagle zabierając moje dokumenty wyszedł na stacji z pociągu. Gdy wrócił zaczął coś spisywać co było dla mnie niejasne a więc poprosiłem o dokumenty odbierając mu je z ręki. Wtedy zaczął grozić policją i poszedł. Jako, że mieszkam od dwóch lat w Hiszpanii uczestnicząc w programie studiów oraz praktyk Erasmus+ nie miałem pojęcia jak zachować się w tej sytuacji. Kontynuując podróż na stacji Opole Główne odbyło się spotkanie z policją która poprosiła mnie o dane osobowe oraz krótkie wyjaśnienie sprawy. Po wysłuchaniu oznajmili, że mogę wracać do pociągu a po wejściu konduktor wręczył mi wezwanie do zapłaty (kwota 213 zł) za przejazd bez dokumentu uprawniajacego do ulgi. Na dokumencie widnieje informacja, że mam 3 miesiące na reklamację a zapłata do 7 dni powoduje zmniejszenie kary o połowę. Wpłaciłem niezwłocznie na konto 113 zł chcąc zapomnieć o tej bardzo dziwnej dla mnie sytuacji. W dniu dzisiejszym tj. 31.08.2018 dostałem wiadomość o wezwaniu do zapłaty na kwotę 600 zł. Z racji, że następnego dnia wyjechałem z kraju nie mam kogo prosić o pomoc jak postąpić w takim przypadku.

Dzień dobry, rozumiem, że wezwanie skierowało PKP, a nie firma windykacyjna? Czy posiada Pan kopie "mandatu" od konduktora? Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 września 2018 12:22 Zmodyfikowano dnia: 3 września 2018 12:22 Obejrzało: 109 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.