Odzyskanie zaliczki za domek.
Pytanie z dnia 11 czerwca 2020
W lutym br zarezerwowałam domek w ośrodku wypoczynkowym dla mojej rodziny (6 osób) nad polskim jeziorem. Wpłaciłam zaliczkę w wysokości 500 zl. Z powodu pandemii moja sytuacja materialną uległa drastycznej zmianie i już w kwietniu zgłaszałam rezygnację z pobytu. Niestety odmówiono zwrotu sugerując że to za wcześnie aby podejmować taką decyzję. W tym tygodniu ponowiłem prośbę o zwrot zaliczki. Ośrodek uzależnił zwrot od tego czy ktoś na dany termin się zgłosi. Jeśli nie to nie zwrócą mi ani grosza. Jesteśmy ubogą rodzina i dla mnie te pieniądze to nie jest mało. Proszę o poradę jak wygląda sprawa od strony prawnej. Jak mogę odzyskać tę zaliczkę. Będę wdzięczna
Z poważaniem
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, konieczne jest ustalenie czy była to zaliczka czy jednak zadatek. Jeśli zaliczka, to powinna być zwrócona bez względu na przyczynę rezygnacji. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Marek Maślanka Adwokat (Od 2019)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Marek Maślanka
Jana Kilińskiego 26, 40-062 Katowice
Dzień dobry Przysługuje Pani zwrot wpłaconych pieniędzy. Zgodnie z art. 47 pkt. 4. ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych imprezach turystycznych "podróżny może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Podróżny może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie.” W sytuacji, gdy występuje realne zagrożenie, zwłaszcza gdy wprowadzono kwarantannę lub ogłoszono stan epidemii wpłaty powinny zostać klientom zwrócone. Aby otrzymać zwrot środków proponuję wezwać drugą stronę do zwrotu środków w terminie przykładowo 7 dni, powołując nie na powyższe przepisy. Pozdrawiam Adwokat Marek Maślanka
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.