Odstąpienie od umowy kupna w sklepie internetowym.

Pytanie z dnia 13 lutego 2020

Witam. 14-go stycznia kupiłem w pralkę w sklepie internetowym i przy pierwszym uruchomieniu stwierdziłem, że pracuje niewłaściwie. Zgłosiłem ten fakt do serwisu fabrycznego i z potwierdzeniem uszkodzenia (wystawionego przez serwis) wysłałem do sklepu z żądanie wymiany sprzętu w ramach rękojmi. Pralka ma być docelowo używana w Niemczech, gdzie się przeprowadziłem. Sklep uznał reklamację, ale nie chce ponieść kosztów dostawy za granicę. W związku z tym, postanowiłem przewieźć pralkę z powrotem do Polski pralkę na czas wymiany na nową.
Podobno rękojmia działa w całej UE, ale nie jestem pewien, jak jest w tym przypadku.
Czy mogę żądać od sklepu zwrotu kosztów transportu z i do Niemiec, do miejsca mojego obecnego zamieszkania?
Czy, w przypadku, gdyby sklep opóźniał wymianę pralki, mogę odstąpić/wypowiedzieć umowę i żądać pokrycia poniesionych przeze mnie kosztów (np. różnicy w cenie przy zakupie takiej samej pralki w innym sklepie)?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.