Odstąpienie od umowy kupna towaru przez internet.

Pytanie z dnia 26 kwietnia 2023

Dzien dobry. Prowadze sklep z dywanami welnianymi, recznej roboty. Kazdy unikatowy i inny. W marcu dokonala u mnie zakupu Pani, ktora w 14dni po odbiorze paczki oznajmila mi mailowo, ze chce zrobic zwrot. Mam sklep internetowy, wiec takowy zwrot ustawowo musze przyjac wlasnie do 14dni od momentu odbioru paczki przez klienta. Oczywiscie, odpisalam ze zwrot jest mozliwy i podalam instrukcje do wyslania paczki. Mail wyszedl 7 kwietnia. Paczka zostala do nas nadana 20 kwietnia, czyli znow niemalze konczac 14dniowy termin w jakim paczke nalezy odeslac. W naszym regulaminie zastrzezony punkt jest, ze zwrot platnosci dokonujemy po otrzymaniu produktu. Dywany warte sa kilka tysiecy zlotych i sprowadzane sa z zagranicy. Po rozpakowaniu paczki dzis okazalo sie, ze dywan ma dziury w splotach welny oraz robaki. Czekalismy 28 dni od momentu odebrania paczki przez klientke na zwrot i smiem twierdzic, ze dywan byl uzywany normalnie w domu. Jak wyglada teraz kwestia zwrotu pieniedzy? Czy musimy zwrocic cala kwote? Czy jest jakies prawo ktora daje nam mozliwosc obrony przez taka strata, bo dywan nie nadaje sie juz raczej do odsprzedazy (a nawet jesli to trzeba bedzie go czyscic specjalnie oraz uzupelniac welne, co wydaje sie byc niemożliwe). Czytalam o tym, ze gdy produkt uszkodzony wraca do sklepu to firma ma prawo potracic za to uszkodzenie, jesli i tutaj tak bedzie, to jak wyglada kwestia zwrotu. Ile nalezy potracic i jak to obliczyc? Prosze o pomoc!

Dzień dobry, możecie Państwo obniżyć wartość zwracanych środków w takim stosunku w jakim nastąpiło pogorszenie jakości dywanów. Oczywiście od razu należy o tym poinformować konsumenta. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 kwietnia 2023 13:11 Zmodyfikowano dnia: 26 kwietnia 2023 13:11 Obejrzało: 90 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Tak zgadza się. Jeżeli produkt wrócił uszkodzony kwota zwrotu może zostać pomniejszona o wartość jaką produkt ten stracił wskutek uszkodzenia. Pierwsza i najważniejsza rzecz- należy udokumentować aktualny stan dywanu (zdjęcia, świadkowie, szczegółowy opis zniszczeń uszkodzeń- może to być w formie jakieś opinii prywatnej lub oświadczenia innego podmiotu zajmującego się sprzedażą, produkcją dywanów). Co do kwestii obniżki zwrotu kwoty- tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana ponieważ trzeba ocenić czy dywan da się naprawić i przywrócić jego funkcjonalność czy nie. To w zasadzie jest już przedmiot opinii biegłego. Obniżenie kwoty zwrotu ceny do 100 % skutkować będzie zapewne sprawą sądową w której konieczne będzie powołanie biegłego. Niezależnie od tego jaka będzie decyzja w przedmiocie wysokości zwrotu ceny kupującego bezwzględnie trzeba poinformować o stanie zwróconego dywanu wraz np. z dokumentacją zdjęciową. W piśmie tym należy wskazać również stanowisko co do wysokości zwrotu ceny.

Odpowiedź nr 2 z dnia 26 kwietnia 2023 20:18 Zmodyfikowano dnia: 26 kwietnia 2023 20:18 Obejrzało: 88 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.