Odpowiedzialność sprzedawcy za wady ukryte auta.

Pytanie z dnia 15 kwietnia

Witam zakupiłem auto 11.04.2022 po 2 dniach zauważyłem duża ilość wody w bagażniku, po kontakcie ze sprzedającym zarzeka się że powiedział mi to przy kupnie auta i że to jest wada fabryczna. Auto oddałem do mechanika który wycenił naprawę na 1500 zł.
Pytanie jak to wygląda prawnie z oddaniem auta i ubieganie się o zwrot pieniędzy bądź też czy jest możliwość aby koszty naprawy pokrył sprzedający ?

Sprzedawca samochodu używanego odpowiada za wady pojazdu, jeżeli wada wykryta jest w terminie 2 lat od dnia wydania rzeczy i zgłoszona kupującemu rok od dnia wykrycia wady. Sprzedawca odpowiada za wady, które istniały w dniu zakupu pojazdu, ale nie ujawniły się w tym momencie. Nie dotyczy to więc wad wynikających z normalnej eksploatacji samochodu. W opisanej przez Pana sytuacji należy na adres sprzedawcy, listem poleconym przesłać pismo, w którym może Pan: 1. odstąpić od umowy, zwrócić pojazd i żądać zwrotu zapłaconej ceny, 2. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (czyli, wezwać do zapłaty i żądać poniesionej kwoty naprawy), 3. żądać naprawy rzeczy przez sprzedawcę, 4. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (zwykle wymiana taka w przypadku samochodów używanych jest niemożliwa).

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 kwietnia 2022 20:16 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2022 20:16 Obejrzało: 132 osób
Wysłano podziękowanie do {[ success_thanks_name ]}
{[ e ]}

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? {[ total_votes ? getRating() : 0 ]}% uznało tę odpowiedź za pomocną ({[ total_votes ]} głosów)

Podziękowałeś prawnikowi

{[ e ]}
{[ rlc.lawyer ]}
Twoje imię:
Dane znajomego:

Wysłaliśmy znajomemu Twoją rekomendację

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.