Odpowiedzialność sprzedawcy za wady ukryte auta.

Pytanie z dnia 15 kwietnia 2022

Witam zakupiłem auto 11.04.2022 po 2 dniach zauważyłem duża ilość wody w bagażniku, po kontakcie ze sprzedającym zarzeka się że powiedział mi to przy kupnie auta i że to jest wada fabryczna. Auto oddałem do mechanika który wycenił naprawę na 1500 zł.
Pytanie jak to wygląda prawnie z oddaniem auta i ubieganie się o zwrot pieniędzy bądź też czy jest możliwość aby koszty naprawy pokrył sprzedający ?

Sprzedawca samochodu używanego odpowiada za wady pojazdu, jeżeli wada wykryta jest w terminie 2 lat od dnia wydania rzeczy i zgłoszona kupującemu rok od dnia wykrycia wady. Sprzedawca odpowiada za wady, które istniały w dniu zakupu pojazdu, ale nie ujawniły się w tym momencie. Nie dotyczy to więc wad wynikających z normalnej eksploatacji samochodu. W opisanej przez Pana sytuacji należy na adres sprzedawcy, listem poleconym przesłać pismo, w którym może Pan: 1. odstąpić od umowy, zwrócić pojazd i żądać zwrotu zapłaconej ceny, 2. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (czyli, wezwać do zapłaty i żądać poniesionej kwoty naprawy), 3. żądać naprawy rzeczy przez sprzedawcę, 4. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (zwykle wymiana taka w przypadku samochodów używanych jest niemożliwa).

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 kwietnia 2022 20:16 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2022 20:16 Obejrzało: 249 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.