Odpowiedzialność księgowej za błędnie naliczone składki ZUS po zamknięciu działalności i ogłoszeniu.

Pytanie z dnia 19 października

Dzień dobry,

mam problem związany z błędem popełnionym przez moją księgową. Przez dwa kolejne miesiące naliczała składki ZUS w nieprawidłowej wysokości – zamiast prawidłowej, wyższej kwoty, zostały naliczone niższe składki. Niestety błąd ten wyszedł na jaw dopiero po kilku miesiącach, kiedy moje zdrowie się pogorszyło i byłam zmuszona starać się o upadłość konsumencką.

Działalność gospodarczą mam już zamkniętą, upadłość została mi przyznana, jednak obowiązuje mnie okres zawieszenia na 5 lat. Chciałabym się dowiedzieć, czy w tej sytuacji księgowa ponosi odpowiedzialność za popełniony błąd i czy mogę domagać się od niej jakiejkolwiek rekompensaty.

Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie wskazówki.

Z poważaniem,
Sylwia

Dzień dobry. Jeżeli na skutek działań księgowej poniosła Pani szkodę, to może się Pani domagać odszkodowania z tego tytułu. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 października 2025 16:02 Zmodyfikowano dnia: 20 października 2025 16:02 Obejrzało: 24 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.