odmowa wypłaty odszkodowanie przez pzu

Pytanie z dnia 06 maja 2019

Witam!. PZU odmówił mi odszkodowania za uszkodzony przez wiatr i drzewo przewód zasilający pomieszczenie gospodarcze z częścią socjalną. Gospodarstwo rolne i dom były ubezpieczone numer polisy PL... Zgodnie z wymogami narzuconymi mi przez Zakład Energetyczny licznik pomiaru zużycia energii elektrycznej do tej budowli zainstalowany jest w skrzynce elektrycznej na słupie energetycznym poza terenem mojej działki. Umowa nr. UM... z 2003r o przyłączenie do sieci zawarta z zakładem energetycznym w swojej treści(paragraf2) zobowiązywała mnie do wykonania własnym kosztem instalacji elektrycznej w obiekcie i instalacji zasilającej do pomieszczenia za licznikiem pomiarowym. Co na własny koszt wykonałem. Szkoda powstała za licznikiem i w mojej o ocenie spełnia warunki ubezpieczenia i wymogi do wypłacenia odszkodowania bo była awarią instalacji elektrycznej wynikłą z przyczyny zewnętrznej niezależną od mojej woli) i wystąpiła poza miejscem rozgraniczenia własności sieci i instalacji czyli w miejscu nie będącym własnością zakładu energetycznego. To nie ja wybrałem lokalizację licznika a szkoda powstała za licznikiem. Dodatkowo podczas zgłoszenia szkody w dniu przekazałem informację, że leżące na ziemi zerwane przewody elektryczne mogą być pod napięciem i zgłosiłem że ze względu na brak ogrodzenia i ogólną dostępność tego terenu zagrożone może być ludzkie życie. Z prośbą o szybką pomoc pozostawiłem wszystkie potrzebne dane do kontaktu bo uzyskałem informację że ktoś ze mną skontaktuje się w tej sprawie. Nikt nie skontaktował się ze mną w tej sprawie co w mojej ocenie jest sprawą bulwersującą. Po zgłoszeniu szkody z bardzo dużym opóźnieniem na miejscu zdarzenia dokonane zostały oględziny wykonane przez likwidatora szkód który potwierdził szkodę i stwierdził konieczność wymiany 70 metrów bieżących kabla zasilającego zniszczonego za licznikiem i dokonał wyceny szkody. Dla mnie oznaczało to że odszkodowanie się należy. Stało się jednak inaczej. Pomieszczenie to i inne mienie ubezpieczam w PZU od około 35 lat, co roku zawierane były kolejne umowy ubezpieczenia i nikt nigdy nie poinformował mnie że moje ubezpieczenie nie zawiera ubezpieczenia instalacji za licznikiem i odszkodowanie za przewód może mi się nie należeć. Co więcej w 2014r miało miejsce w tym samym miejscu identyczne zdarzenie i wtedy otrzymałem za zniszczony przewód odszkodowanie. Dlaczego tym razem PZU pomimo złożonej przeze mnie reklamacji dwukrotnie odmówił wypłaty, co się zmieniło bo nikt nie poinformował mnie że jakieś zmiany nastąpiły i PZU wykluczył z mojego ubezpieczenia instalację za licznikiem? Bardzo proszę o pomoc i rozpatrzenie mojej szkody i informację czy odmówienie uznania szkody przez PZU jest zgodne z prawem. Pozdrawiam Tadeusz K.

Dzień dobry, dla oceny Pana sytuacji konieczne jest zapoznanie się z umową ubezpieczenia oraz decyzją ubezpieczyciela. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 maja 2019 16:32 Zmodyfikowano dnia: 7 maja 2019 16:32 Obejrzało: 311 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.