Odmowa przyjęcia zwrotu przez sklep internetowy.

Pytanie z dnia 14 lutego 2020

Witam,
Zakupiłem sprzęt(fontanna czekoladowa) i nie działa on tak jak powinien. Na stronie sklepu internetowego widnieje informacja, która wprowadza w błąd(sprzęt działa przy użyciu minimum 4kg czekolady), a kiedy go odpaliłem i użyłem 5kg nie zadziałał poprawnie+przeciekał. Postanowiłem zwrócić sprzęt, ale otrzymałem informację, że nie przyjmują zwrotów jeśli sprzęt był już użyty. Była to nie mała suma, bo 7500zł. Czy w wypadku kiedy nie zwrócą mi pieniędzy mogę kierować sprawę na drogę sądową?

Szanowny Panie, prawo do zwrotu towaru może zostać dowolnie uregulowane w regulaminie danego sklepu. Czym innym jest natomiast skorzystanie z uprawnień dotyczących rękojmi i złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W tym drugim przypadku, jeżeli sprzęt ma wadę i jest ona istotna, wówczas można odstąpić od umowy (zwrócić towar i żądać jednocześnie zwrotu zapłaconej ceny). z wyrazami szacunku, adw. Marek Jaroch

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 lutego 2020 17:30 Zmodyfikowano dnia: 14 lutego 2020 17:30 Obejrzało: 540 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowny Panie, co prawda nie wynika to wprost z Pańskiego zapytania, ale domyślam, się, że fontanna została zakupiona w ramach prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej. W takim wypadku w pierwszej kolejności musi Pan zweryfikować zasady dotyczące rękojmi za wady fizyczne i gwarancji jakości udzielonej przez sprzedawcę W relacjach między przedsiębiorcami mogą one być kształtowane właściwie dowolnie). Jeśli nie zawierają one żadnych szczególnych ograniczeń dotyczących odpowiedzialności sprzedawcy, przysługują Panu roszczenia z tytułu rękojmi określone w kodeksie cywilnym, w tym również żądanie zwrotu ceny i wymiany zakupionej rzeczy na nową. Jeśli druga strona będzie odmawiać zadośćuczynienia Pańskiemu roszczeniu na drodze polubownej - jedyne, co pozostanie to skierowanie sprawy do sądu. Jeśli będzie Pan potrzebował pomocy prawnika na etapie weryfikowania Pańskich uprawnień, lub też na etapie kierowania sprawy do sądu, zapraszam do kontaktu i polecam swoją osobę. Z poważaniem, Janusz Ryszka radca prawny

Odpowiedź nr 2 z dnia 15 lutego 2020 16:05 Zmodyfikowano dnia: 15 lutego 2020 16:05 Obejrzało: 524 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.