Odmowa przyjęcia zwrotu przez sklep internetowy.

Pytanie z dnia 14 lutego 2020

Witam,
Zakupiłem sprzęt(fontanna czekoladowa) i nie działa on tak jak powinien. Na stronie sklepu internetowego widnieje informacja, która wprowadza w błąd(sprzęt działa przy użyciu minimum 4kg czekolady), a kiedy go odpaliłem i użyłem 5kg nie zadziałał poprawnie+przeciekał. Postanowiłem zwrócić sprzęt, ale otrzymałem informację, że nie przyjmują zwrotów jeśli sprzęt był już użyty. Była to nie mała suma, bo 7500zł. Czy w wypadku kiedy nie zwrócą mi pieniędzy mogę kierować sprawę na drogę sądową?

Szanowny Panie, prawo do zwrotu towaru może zostać dowolnie uregulowane w regulaminie danego sklepu. Czym innym jest natomiast skorzystanie z uprawnień dotyczących rękojmi i złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W tym drugim przypadku, jeżeli sprzęt ma wadę i jest ona istotna, wówczas można odstąpić od umowy (zwrócić towar i żądać jednocześnie zwrotu zapłaconej ceny). z wyrazami szacunku, adw. Marek Jaroch

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 lutego 2020 17:30 Zmodyfikowano dnia: 14 lutego 2020 17:30

Szanowny Panie, co prawda nie wynika to wprost z Pańskiego zapytania, ale domyślam, się, że fontanna została zakupiona w ramach prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej. W takim wypadku w pierwszej kolejności musi Pan zweryfikować zasady dotyczące rękojmi za wady fizyczne i gwarancji jakości udzielonej przez sprzedawcę W relacjach między przedsiębiorcami mogą one być kształtowane właściwie dowolnie). Jeśli nie zawierają one żadnych szczególnych ograniczeń dotyczących odpowiedzialności sprzedawcy, przysługują Panu roszczenia z tytułu rękojmi określone w kodeksie cywilnym, w tym również żądanie zwrotu ceny i wymiany zakupionej rzeczy na nową. Jeśli druga strona będzie odmawiać zadośćuczynienia Pańskiemu roszczeniu na drodze polubownej - jedyne, co pozostanie to skierowanie sprawy do sądu. Jeśli będzie Pan potrzebował pomocy prawnika na etapie weryfikowania Pańskich uprawnień, lub też na etapie kierowania sprawy do sądu, zapraszam do kontaktu i polecam swoją osobę. Z poważaniem, Janusz Ryszka radca prawny

Odpowiedź nr 2 z dnia 15 lutego 2020 16:05 Zmodyfikowano dnia: 15 lutego 2020 16:05

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.