niezgodność przedmiotu z umową

Pytanie z dnia 31 maja 2019

Dzień dobry
Jako sprzedajacy , otrzymałam oficjalne odstapienie od umowy klienta , z tytułu niezgodności przedmiotu z umową.
Klient twierdził ,że niszczarka od początku miała wadę fabryczną nie działała poprawnie, ostatecznie uległa " spaleniu" .W związku z tym ,klient został poinformowany ,że aby zając ostateczne stanowisko w sprawie przesyłamy towar do serwisu producenta, w celu stwierdzenia faktyczne wady produktu.
Serwis stwierdził ,że wada powstała na skutek nieprawidłowego uzytkowania przez klienta i wynika z jego winy, nie podejmuje się naprawy.Posiadamy oficjalne stanowisko.
Moje pytanie brzmi , jakie mam opcje rozwiązania tej sytuacji jako sprzedający, by wszystko było zgodne z obowiązującym prawem, oraz interesem firmy.

Dzień dobry, po odstąpieniu od umowy klient będzie żądał od Państwa zwrotu pieniędzy za niszczarkę. Powinien wysłać Państwu wezwanie do zwrotu. W odpowiedzi na takie wezwanie należy odmówić zwrotu powołując się na brak podstaw do odstąpienia od umowy. Ostatecznie moim zdaniem sprawa znajdzie finał w sądzie który będzie musiał ocenić czy klient miał podstawy do odstąpienia od umowy. Państwo musicie udowodnić, że towar uległ uszkodzeniu na skutek nieprawidłowego jego użytkowania przez klienta i nie ma mowy o wadzie produktu. Pozdrawiam, Kamil Wasilewski

Odpowiedź nr 1 z dnia 31 maja 2019 15:29 Zmodyfikowano dnia: 31 maja 2019 15:29

na razie działa Pan w granicach przepisów, klient może dochodzić swoich praw w sądzie z tytułu rękojmi jako odstąpienie od umowy, ale z taka opinią serwisu myślę że możecie Państwo spać spokojnie chociaż do sprawy sądowej może dojść.

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 czerwca 2019 12:38 Zmodyfikowano dnia: 1 czerwca 2019 12:38

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.