Naprawa auta.

Pytanie z dnia 18 grudnia 2019

Mam problem z mechanikiem, miał wymienić mi głowice, auto mialo być gotowe za 2 tyg, nie było. Po wizycie u nich mówili znów że za tydzień. Mija miesiąc i auto dalej nie gotowe. Chciałam dostać faktury za poprzednie naprawy, dokumenty gdzie poszła głowica albo kiedy wzięli mi samochód i kie chcieli mi dać, na koniec powiedziałam że nie zapłace za całość naprawy bo to grubo po terminie, powiedzieli ze złoża auto że stara głowica i oddadzą nie zrobione po miesiącu, co mogę zrobić?

Należy wysłać mu wezwanie za potwierdzeniem odbioru, w miarę możliwości przygotować świadków, na rozmowę z mechanikiem pójść przynajmniej z jednym świadkiem. Odmowa zapłaty za całość naprawy z uwagi na przekroczenie terminu jest zasadna tylko wtedy, gdy może Pani udowodnić, jaki miał być termin i warunki odpowiedzialności mechanika za jego przekroczenie. Jest możliwe też dochodzenie odszkodowania o ile potrafi Pani wykazać szkodę. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 grudnia 2019 22:46 Zmodyfikowano dnia: 18 grudnia 2019 22:46 Obejrzało: 243 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, zlecając wykonanie naprawy samochodu zawarł Pan umowę o dzieło. Jeżeli przyjmujący zamówienie opóźnia się z rozpoczęciem lub wykończeniem dzieła tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć w czasie umówionym, zamawiający może bez wyznaczenia terminu dodatkowego od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania dzieła. Jeżeli przyjmujący zamówienie wykonywa dzieło w sposób wadliwy albo sprzeczny z umową, zamawiający może wezwać go do zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu zamawiający może od umowy odstąpić albo powierzyć poprawienie lub dalsze wykonanie dzieła innej osobie na koszt i niebezpieczeństwo przyjmującego zamówienie. Do odpowiedzialności za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy sprzedaży. Odpowiedzialność przyjmującego zamówienie jest wyłączona, jeżeli wada dzieła powstała z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez zamawiającego. W ramach kupującemu rękojmi przysługują co do zasady, alternatywnie cztery uprawnienia, których wybór należy do kupującego: -uprawnienie do żądania obniżenia ceny, -uprawnienie do odstąpienia od umowy, -żądanie wymiany rzeczy na rzecz wolną od wad, -żądanie usunięcia wady rzeczy. W Pana przypadku żądanie obniżenia ceny wydaje się być najbardziej odpowiednie. W w tym celu należy sporządzić stosowne pismo i doręczyć je do mechanika. Mogę dla Pana takie pismo sporządzić. W tym celu proszę o dalszy kontakt: TEL: 512 976 090 e-mail: adwkrycki@gmail.com Pozdrawiam Adw. Bartosz Krycki

Odpowiedź nr 2 z dnia 19 grudnia 2019 17:17 Zmodyfikowano dnia: 19 grudnia 2019 17:17

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.