Naprawa auta.

Pytanie z dnia 18 grudnia 2019

Mam problem z mechanikiem, miał wymienić mi głowice, auto mialo być gotowe za 2 tyg, nie było. Po wizycie u nich mówili znów że za tydzień. Mija miesiąc i auto dalej nie gotowe. Chciałam dostać faktury za poprzednie naprawy, dokumenty gdzie poszła głowica albo kiedy wzięli mi samochód i kie chcieli mi dać, na koniec powiedziałam że nie zapłace za całość naprawy bo to grubo po terminie, powiedzieli ze złoża auto że stara głowica i oddadzą nie zrobione po miesiącu, co mogę zrobić?

Należy wysłać mu wezwanie za potwierdzeniem odbioru, w miarę możliwości przygotować świadków, na rozmowę z mechanikiem pójść przynajmniej z jednym świadkiem. Odmowa zapłaty za całość naprawy z uwagi na przekroczenie terminu jest zasadna tylko wtedy, gdy może Pani udowodnić, jaki miał być termin i warunki odpowiedzialności mechanika za jego przekroczenie. Jest możliwe też dochodzenie odszkodowania o ile potrafi Pani wykazać szkodę. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 grudnia 2019 22:46 Zmodyfikowano dnia: 18 grudnia 2019 22:46 Obejrzało: 223 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, zlecając wykonanie naprawy samochodu zawarł Pan umowę o dzieło. Jeżeli przyjmujący zamówienie opóźnia się z rozpoczęciem lub wykończeniem dzieła tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć w czasie umówionym, zamawiający może bez wyznaczenia terminu dodatkowego od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania dzieła. Jeżeli przyjmujący zamówienie wykonywa dzieło w sposób wadliwy albo sprzeczny z umową, zamawiający może wezwać go do zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu zamawiający może od umowy odstąpić albo powierzyć poprawienie lub dalsze wykonanie dzieła innej osobie na koszt i niebezpieczeństwo przyjmującego zamówienie. Do odpowiedzialności za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy sprzedaży. Odpowiedzialność przyjmującego zamówienie jest wyłączona, jeżeli wada dzieła powstała z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez zamawiającego. W ramach kupującemu rękojmi przysługują co do zasady, alternatywnie cztery uprawnienia, których wybór należy do kupującego: -uprawnienie do żądania obniżenia ceny, -uprawnienie do odstąpienia od umowy, -żądanie wymiany rzeczy na rzecz wolną od wad, -żądanie usunięcia wady rzeczy. W Pana przypadku żądanie obniżenia ceny wydaje się być najbardziej odpowiednie. W w tym celu należy sporządzić stosowne pismo i doręczyć je do mechanika. Mogę dla Pana takie pismo sporządzić. W tym celu proszę o dalszy kontakt: TEL: 512 976 090 e-mail: adwkrycki@gmail.com Pozdrawiam Adw. Bartosz Krycki

Odpowiedź nr 2 z dnia 19 grudnia 2019 17:17 Zmodyfikowano dnia: 19 grudnia 2019 17:17 Obejrzało: 218 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.