Pytanie z dnia 05 lutego 2018

Mam pytanie dotyczące firmy, która produkuje oprogramowanie. Niedawno wyszło na jaw, że klient firmy korzysta z usług pracownika, poza firmą, tzn. zleca mu prace, które powinne być konsultowane, załatwiane między firmą a jej klientem. Co możemy w tej sytuacji zrobić? Jak rozwiązać ten problem? Czy możliwe jest podjęcie kroków prawnych co do klienta?

Dzień dobry. Należałoby zapoznać się z umowami zawartymi pomiędzy podmiotami. Możliwe, że w nich została określona odpowiedzialność za przedstawione działania. Jeśli obecna umowa zawarta pomiędzy firmą a pracownikiem/zleceniobiorcą nie zawiera postanowień dotyczących zakazu konkurencji (zakaz prowadzenia działań konkurencyjnych wobec pracodawcy/zleceniodawcy), sugeruję uregulowanie tej kwestii poprzez zawarcie odrębnej umowy. Ograniczy ona w przyszłości występowanie takich sytuacji. Pozdrawiam, adw. Michał Stajniak

Odpowiedź nr 1 z dnia 5 lutego 2018 16:39 Zmodyfikowano dnia: 5 lutego 2018 16:39

Dlaczego kroki prawne mają być podjęte wobec klienta a nie pracownika? Jeśli klient działał na szkodę firmy, lub naraził ja na złe rozporządzenie finansami lub mieniem można zastanowić się nad wszczęciem postępowań cywilnych lub karnych, ale z pytania nie wynika co się stało i jak ta sprawa wygląda w szczegółach, więc trudno udzielić precyzyjnej odpowiedzi.

Odpowiedź nr 2 z dnia 5 lutego 2018 18:20 Zmodyfikowano dnia: 5 lutego 2018 18:20

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.