Koronawirus a zwrot zaliczki.

Pytanie z dnia 25 maja 2020

Wpłaciłam w styczniu zadatek w wysokości 400 zl na wykonanie makijażu ślubnego( w pakiecie: makijaż próby, makijaż w dniu ślubu z dojazdem plus 5 gości). Ślub miał być 29 maja 2020 na 200 osób i tak też była dostosowana sala. W związku ze stanem epidemii przesunęliśmy wesele na 08.08.2020r..Pani makijażystka nie ma w tym terminie możliwości wykonania usługi z tytułu innego zobowiązania, natomiast nie chce zwrócić zadatku, nawet w momencie gdy potwierdziła że dzieje się to z niczyjej winy...proszę o pomoc, poradę co w tej sytuacji ..

Jeżeli żadna ze stron nie ponosi winy za niewykonanie umowy, to zadatek powinien zostać zwrócony. Pozdrawiam, adw. Julia Szkudlarek, tel. 693 728 028, info@kancelariaszkudlarek.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 maja 2020 10:48 Zmodyfikowano dnia: 26 maja 2020 10:48 Obejrzało: 348 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

W związku z sytuacją - stanem epidemii można spróbować odzyskać zadatek, lecz co do zasady zadatek jest niezwrotny w przypadku niewykonania przez Panią umowy. Proszę wysłać wezwanie do rozwiązania umowy i do zwrotu zadatku w związku z panującą sytuacją w kraju i ze względu na nadzwyczajną zmianę stosunków w związku z sytuacją nie do przewidzenia 357 (1) kc. Moja kancelaria zajmuje się tego typu sprawami, zapraszam do kontaktu pod nr tel. 782 082 575, e-mail: drapolanski@gmail.com. Zapraszam

Odpowiedź nr 2 z dnia 26 maja 2020 17:45 Zmodyfikowano dnia: 26 maja 2020 17:45 Obejrzało: 346 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.