Kiedy sprzedawca ponosi koszty lawety auta?

Pytanie z dnia 30 sierpnia

Sprzedałam samochód, podpisaliśmy umowę. Klient zrobił jazdę próbną, wiedział że samochód stał przez dłuższy czas nie jeżdżony, wszystko powiedziałam o czym wiedziałam. Niestety samochód w trakcie drogi ( po ponad 200 km) zepsuł się. Teraz żąda ode mnie zwrotu pieniędzy za lawetę. Czy ma do tego prawo?

Dzień dobry, to zależy jaka była przyczyna awarii i jak dokładnie została skonstruowana umowa sprzedaży samochodu. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 1 września 2025 09:10 Zmodyfikowano dnia: 1 września 2025 09:10 Obejrzało: 5 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, to wymagałoby weryfikacji z jakiego powodu auto się zepsuło - może było źle użytkowane? Niekoniecznie mogła to być wada auta, która istniała w chwili sprzedaży. Rekomendowałabym zasięgnięcia opinii mechanika, który by stwierdził co mogło być przyczyną usterki. R. pr. Elżbieta Walczak

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 września 2025 11:39 Zmodyfikowano dnia: 1 września 2025 11:39 Obejrzało: 5 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.