Kiedy sprzedający odpowiada za wady ukryte auta?

Pytanie z dnia 03 września

Sprzedaliśmy z mężem samochód. Pani po tygodniu napisała że samochód przestał jeździć. Co mamy zrobić w takiej sytuacji?

Dzień dobry, to zależy jak została skonstruowana umowa sprzedaży, jaka jest przyczyna awarii oraz jakie roszczenia wystosowała do Państwa kupująca. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 września 2025 08:40 Zmodyfikowano dnia: 4 września 2025 08:40 Obejrzało: 13 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Szanowni Państwo, Zasadniczo, kupujący ma prawo do reklamacji pojazdu z tytułu rękojmi za wady. Odpowiadacie Państwo za wady, które istniały w chwili sprzedaży lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej chwili. Najlepiej odpowiedzieć na pismo kupującego, żądając szczegółowego opisu usterki i daty jej wystąpienia. Możecie Państwo zaproponować wizytę u mechanika w celu weryfikacji przyczyny awarii. Jeśli usterka nie wynika z ukrytej wady, za którą odpowiadacie, reklamacja jest bezzasadna. Zapraszam do kontaktu w celu omówienia szczegółów sprawy i poprowadzenia jej. Wszelkie informacje o Naszej Kancelarii znajdują się na stronie internetowej www.adwokat-malak.com Pozdrawiam serdecznie Adwokat Arkadiusz Malak

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 września 2025 08:46 Zmodyfikowano dnia: 4 września 2025 08:46 Obejrzało: 13 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.