Kiedy reklamacja ulega przedłużeniu.

Pytanie z dnia 29 stycznia

Witam,
Czy firmie jako kupującemu przysługuje przedłużenie terminu reklamacji w związku z art.581 KC?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Malwina

Przepis ten dotyczy gwarancji, zatem prosze spojrzec do zapisów gwarancji , bowiem ona reguluje kwestie pomiędzy Państwem .

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 stycznia 2025 13:53 Zmodyfikowano dnia: 29 stycznia 2025 13:53 Obejrzało: 66 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani Malwino, W odpowiedzi na Pani pytanie, informuję, że firmie jako kupującemu nie przysługuje przedłużenie terminu reklamacji z tytułu art. 581 Kodeksu cywilnego. Przepis ten dotyczy bowiem konsumentów, czyli osób fizycznych dokonujących zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Firmy, jako podmioty profesjonalne, nie są objęte ochroną konsumencką w tym zakresie. Oznacza to, że termin na zgłoszenie reklamacji wynosi dla firmy 2 lata od daty wydania rzeczy. Po upływie tego czasu, sprzedawca nie ma obowiązku rozpatrzenia reklamacji. Jeśli jednak wada rzeczy ujawniła się w ciągu 6 miesięcy od daty wydania, domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania. W takim przypadku, firma ma większe szanse na skuteczne dochodzenie swoich praw. Zachęcam do skontaktowania się z prawnikiem w celu szczegółowej analizy Pani sytuacji i omówienia dalszych kroków.

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 stycznia 2025 16:06 Zmodyfikowano dnia: 30 stycznia 2025 16:06

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.