Kiedy pracodawca ma obowiązek wypłaty ekwiwalentu za niewykorzystany urlop.
Pytanie z dnia 09 grudnia
Dzień dobry,
Pracowałam na umowie zlecenie i pracodawca przyznawał mi 20 dni płatnego urlopu w ciągu roku. 07.11.2025 rozwiązaliśmy umowę. Czy pracodawca ma obowiązek wypłacenia mi ekwiwalentu za niewykorzystany urlop ?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, skoro była to umowa zlecenia, to druga strona jest zleceniodawcą, a nie pracodawcą. Aby zaś można było odpowiedzieć na to pytanie, trzeba przeanalizować zawartą umowę. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Elżbieta Walczak Radca prawny
WALCZAK Legal radcowie prawni
dr. Seweryna Sterlinga 27/29 lok. 803, 90-212 Łódź
Dzień dobry, nie, co do zasady w ramach umowy zlecenia nie ma takiego obowiązku, to działa tylko przy umowach o pracę. Chyba że co innego wynika z treści umowy zlecenia, bo strony mogły sobie zastrzec np. jakąś możliwość wypłaty rekompensaty za niewykorzystanie dni wolnych. R. pr. Elżbieta Walczak
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

