Kiedy pracodawca ma obowiązek wypłaty ekwiwalentu za niewykorzystany urlop.

Pytanie z dnia 09 grudnia

Dzień dobry,
Pracowałam na umowie zlecenie i pracodawca przyznawał mi 20 dni płatnego urlopu w ciągu roku. 07.11.2025 rozwiązaliśmy umowę. Czy pracodawca ma obowiązek wypłacenia mi ekwiwalentu za niewykorzystany urlop ?

Dzień dobry, skoro była to umowa zlecenia, to druga strona jest zleceniodawcą, a nie pracodawcą. Aby zaś można było odpowiedzieć na to pytanie, trzeba przeanalizować zawartą umowę. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 10 grudnia 2025 22:57 Zmodyfikowano dnia: 10 grudnia 2025 22:57 Obejrzało: 11 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, nie, co do zasady w ramach umowy zlecenia nie ma takiego obowiązku, to działa tylko przy umowach o pracę. Chyba że co innego wynika z treści umowy zlecenia, bo strony mogły sobie zastrzec np. jakąś możliwość wypłaty rekompensaty za niewykorzystanie dni wolnych. R. pr. Elżbieta Walczak

Odpowiedź nr 2 z dnia 11 grudnia 2025 13:23 Zmodyfikowano dnia: 11 grudnia 2025 13:23 Obejrzało: 6 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.