kara pieniężna dla pracownik za złe traktowanie klienta

Pytanie z dnia 21 lutego 2019

Pracuję jako konsultant telefoniczny. Pracodawca dał mi karę 50 zł potrącone z pensji za złe traktowanie klienta. Nie ma żadnych zapisów w umowie o pracę o takich karach. Czy miał prawo to zrobić? Jakich żądać dokumentów potwierdzających tę karę do ewentualnego dalszego działania?

Powinna być sporządzona pisemnie i wpisana (wpięta) do akt pracowniczych. W umowie nie musi być to zapisane. To wynika z kodeksu pracy, a takie zachowanie należy traktować jako naruszenie obowiązków pracowniczych.

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 lutego 2019 13:03 Zmodyfikowano dnia: 22 lutego 2019 13:03 Obejrzało: 364 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.