kara pieniężna dla pracownik za złe traktowanie klienta

Pytanie z dnia 21 lutego 2019

Pracuję jako konsultant telefoniczny. Pracodawca dał mi karę 50 zł potrącone z pensji za złe traktowanie klienta. Nie ma żadnych zapisów w umowie o pracę o takich karach. Czy miał prawo to zrobić? Jakich żądać dokumentów potwierdzających tę karę do ewentualnego dalszego działania?

Powinna być sporządzona pisemnie i wpisana (wpięta) do akt pracowniczych. W umowie nie musi być to zapisane. To wynika z kodeksu pracy, a takie zachowanie należy traktować jako naruszenie obowiązków pracowniczych.

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 lutego 2019 13:03 Zmodyfikowano dnia: 22 lutego 2019 13:03

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.