Pytanie z dnia 17 października 2018

Jestem pracownikiem sklepu internetowego. Klient przesłał nam obuwie do reklamacji, reklamacja została odrzucona. Klient chce odesłania butów z powrotem, celem skonsultowania z rzecznikiem praw konsumenta. Co z kosztami odesłania reklamowanego towaru do klienta, w przypadku nieuznanej reklamacji? Kto je ponosi? W przypadku uznanej reklamacji wszelkie koszty ponosi sprzedawca, a na to pytanie nie potrafię znaleźć odpowiedzi. Z góry dziękuję za pomoc.

Orzecznictwo jest wydawane w sprawach indywidualnych i jest różne. Stanowisko UOKiK jest jednoznaczne , to Sprzedawca powinien pokryć koszty nawet jeśli reklamacja jest niezasadna. Ja natomiast jako prawnik broniła bym teorii, że koszty takie nie powinny być ponoszone przez Sprzedającego, ale w przypadku gdy macie Państwo niezależną ekspertyze na mocy ktorej uznaliście niezasadność reklamacji. Można też wskazać w odpowiedzi do Kupującego , że jeżeli okaże się na podstawie wykonanej opinii prywatnej zleconej przez Kupującego, że reklamacja powinna być uznana to napewno przysługuje mu zwrot tego kosztu , i oczywiście kosztu ekspertyzy.

Odpowiedź nr 1 z dnia 17 października 2018 21:31 Zmodyfikowano dnia: 17 października 2018 21:31 Obejrzało: 364 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Co do zasady koszty takie obciążają kupującego.

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 października 2018 09:38 Zmodyfikowano dnia: 18 października 2018 09:38

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.