Gwarancja i rękojmia na piec dwufunkcyjny od developera.
Pytanie z dnia 23 listopada 2021
Piec dwufunkcyjny zepsuł się po niespełna roku użytkowania. Był na wyposażeniu mieszkania sprzedanego nam przez dewelopera. Deweloper w umowie kupna sprzedaży udziela gwarancji i rękojmi na sprzęt, natomiast gwarancja producenta nie została uruchomiona ponieważ nie wypełniono karty gwarancyjnej. Czy powinnismy zgłosić się do dewelopera z reklamacją? Brak karty gwarancyjnej nie powinien wpływać na możliwość reklamacji czy dotyczy to również pieców dwufukcyjnych?
Dzień dobry, brak karty gwarancyjnej nie wpływa na uprawnienia z rękojmi. Mogą Państwo złożyć deweloperowi reklamację z tytułu rękojmi.
Tomasz R. Weigt Adwokat
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Dla udzielenia porady niezbędna byłaby analiza rzeczonych dokumentów. Natomiast najprawdopodobniej możecie Państwo zgłosić się do dewelopera z żądaniem naprawy albo wymiany pieca na zasadzie rękojmi (a nie gwarancji). Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996
Podziękowałeś prawnikowi
 
                Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
                            zaloguj się by odpowiedzieć temu
                            klientowi 
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
                            poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.
                    
                
 
                
             
                                 
                                            
                                             
                                            
                                             
                     
                             
                            

