Gwarancja.

Pytanie z dnia 26 października 2021

Dzień dobry. Zakupilam rok temu komputer. Oddałam go na gwarancji. Sklep powiedział że jest problem z kartą graficzną ale nie mają jej na stanie ani nie mogą jej zamówić. Chcą oddać mi 400 zł. Cena tej karty obecnie zaczyna się od 900 zł i nie jest dostępna w sprzedaży w żadnym sklepie. Czy mogę żądać od sklepu załatwienia tej karty lub większej kwoty zwrotu? Zależy mi żeby to sklep załatwił tę kartę. Pozdrawiam

Witam. Jeżeli rzecz sprzedana posiada wady - którą to wadą jest uszkodzona karta graficzna w komputerze - to przysługuje Pani roszczenie o naprawienie wady (naprawa karty graficznej) lub dostarczenie rzeczy wolnej od wad (dostarczenie komputera z nową kartą graficzną - taką samą jak karta uszkodzona) lub obniżenie ceny (zwrot gotówki stanowiącej równowartość uszkodzonej karty) lub może Pani nawet odstąpić od umowy sprzedaży komputera i żądać zwrotu całej ceny (uszkodzona karta graficzna w komputerze jest w mojej ocenie wadą istotną, co pozwala na odstąpienie od umowy). Wybór zależy od Pani i od obiektywnych możliwości naprawy karty lub zmówienia nowej. Podsumowując - tak, może Pani żądać dostarczenia nowej karty lub większej kwoty zwrotu, odpowiadającej wartości rynkowej karty. Pozdrawiam!

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 listopada 2021 00:03 Zmodyfikowano dnia: 2 listopada 2021 00:03 Obejrzało: 140 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.