Gwarancja.

Pytanie z dnia 26 października 2021

Dzień dobry. Zakupilam rok temu komputer. Oddałam go na gwarancji. Sklep powiedział że jest problem z kartą graficzną ale nie mają jej na stanie ani nie mogą jej zamówić. Chcą oddać mi 400 zł. Cena tej karty obecnie zaczyna się od 900 zł i nie jest dostępna w sprzedaży w żadnym sklepie. Czy mogę żądać od sklepu załatwienia tej karty lub większej kwoty zwrotu? Zależy mi żeby to sklep załatwił tę kartę. Pozdrawiam

Witam. Jeżeli rzecz sprzedana posiada wady - którą to wadą jest uszkodzona karta graficzna w komputerze - to przysługuje Pani roszczenie o naprawienie wady (naprawa karty graficznej) lub dostarczenie rzeczy wolnej od wad (dostarczenie komputera z nową kartą graficzną - taką samą jak karta uszkodzona) lub obniżenie ceny (zwrot gotówki stanowiącej równowartość uszkodzonej karty) lub może Pani nawet odstąpić od umowy sprzedaży komputera i żądać zwrotu całej ceny (uszkodzona karta graficzna w komputerze jest w mojej ocenie wadą istotną, co pozwala na odstąpienie od umowy). Wybór zależy od Pani i od obiektywnych możliwości naprawy karty lub zmówienia nowej. Podsumowując - tak, może Pani żądać dostarczenia nowej karty lub większej kwoty zwrotu, odpowiadającej wartości rynkowej karty. Pozdrawiam!

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 listopada 2021 00:03 Zmodyfikowano dnia: 2 listopada 2021 00:03

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.