Faktura,usługa,poprawki,

Pytanie z dnia 07 października 2019

Witam.
Prowadze działalnośc gospodarczą jednoosobową i mam klienta który nakazał mi wykonanie poprawek do rzeczy, które dla niego zrobiłam pod karą niezapłacenia faktury. Rzeczy, które poprawiam były dawno temu zapłacone, a ja zgodnie z umową ustną poprawiam je bezpłatnie w ramach współpracy i nie mam o to pretensji. Fv jest za kolejne rzeczy które zrobiłam i które zostały uznane za dobre więc trochę niepokoi mnie fakt że klient zatrzymuje mi płatność już od trzech miesięcy- czy tak można?
Sytuacja jest o tyle skomplikowana że firmę prowadzi 72 letnia kobieta która ciągle zapomina o tym co do mnie mówiła i ciągle coś zmienia. Zapisywałyśmy wszystko w jej zeszycie ale jak ostatnio powołałam się na niego to powiedziała mi że to jej zeszyt i nie wolno do niego zaglądać.
Umowy żadnej nie podpisaliśmy, a klient mnie straszy sądem zaczyna traktować jak swojego pracownika przeciągając należną spłatę z. Nie wiem do kogo się zwrócić bo czuję się zastraszona i coraz mniej mam ochotę pracowac dla takiej osoby... Czy są tacy eksperci którzy moga mi pomóc?

Pytanie jaka konkretnie była umowa. Co do zasady same wady wykonanego dzieła nie powinny być podstawą wstrzymania zapłaty wynagrodzenia za jego wykonanie tym bardziej jeżeli zamawiający decyduje się na naprawienie wad - i takie roszczenie zamawiającemu przysługuje, natomiast z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że zatrzymywanie należnego wynagrodzenia może być bezpodstawne.

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 października 2019 19:57 Zmodyfikowano dnia: 8 października 2019 19:57 Obejrzało: 360 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.