Pytanie z dnia 01 września 2015

Dzień dobry.
Złożyłem wypowiedzenie z usług internetowych i telewizyjnych w firmie Vectra i wysłałem za pomocą Poczty Polskiej za potwierdzeniem odbioru w dniu 30 lipca 2015. Wyczytałem bowiem informację, że do końca lipca można złożyć takie wypowiedzenie.
Właśnie dostałem odpowiedź z Vectry:
W nawiązaniu do wypowiedzenia złożonego w związku z brakiem akceptacji zmian w
dokumentacji abonenckiej informujemy, że rozwiązanie umowy z ww. tytułu mogło nastąpić do dnia 01.08.2015 r., o czym informowaliśmy w korespondencji z dnia 20.06.2015 r. W związku z tym, że nadesłana korespondencja wpłynęła do siedziby dostawcy usług po tym terminie, wypowiedzenie z tego tytułu nie może zostać uznane za skuteczne.
Do Vectry pismo wpłynęło 4 sierpnia 2015. Czy ich postępowanie jest zgodne z prawem? Według firmy Vectra istotny jest termin wpłynięcia pisma a nie data jego nadania.
Dziękuję za informację.

Witam, zgodnie z kodeksem cywilnym: oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Zatem niestety jeśli pismo wpłynęło do Vectry 4 sierpnia to faktycznie z tego tytułu nie może zostać uznane za skuteczne. Proponuję lekturę umowy i regulaminu oraz ponownie wypowiedzenie umowy na zasadach ogólnych. Zachęcam do bezpłatnego kontaktu z moją kancelarią, chętnie pomogę.

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 września 2015 14:00

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.