Pytanie z dnia 28 czerwca 2023

Dzień dobry. Zakupiłem mieszkanie od dewelopera. Po około miesiącu od mojej przeprowadzki do mieszkania, zauważyłem, ze mam tez nowych sąsiadów za ścianom. Okazuje się, ze to mieszkanie dewelopera, które wynajmuje. Pewnego razu siedząc w salonie usłyszałem okropny szum zza ściany. Okazało się, ze sąsiadów łazienka i moja kuchnia z salonem są połączone ścianom. Sąsiedzi nalewali wodę do wanny, a halas był taki, jakby ktoś dalej się remontował i wiercił. Sprawa została zgłoszona do dewelopera, najpierw osobiście po czym mailowo(nie było ofocjalnego pisma z tytułu rękojmi). Po wielu męczarniach deweloper stwierdził, ze jest to wina baterii która wymieni(ja upierałem się, ze to wina instalacji). Deweloper wymienił baterie na produkt znanej marki. Szum pozostał. Po tygodniu czasu otrzymałem maila, ze do baterii zostały założone tłumiki wygłuszające (co producent ma już w swojej ofercie w krzywkach, gdyż wiem jaka marka została zastosowana). Moim zdaniem przy pierwszej wymianie produktu, deweloper zamontował nowa baterie na starych krzywkach montażowych, które nie maja solidnego wygłuszenia i dalej był szum. Co to oznacza? Jest już cicho, lecz ja uważam, ze to dalej wina instalacji i przy sprzedaży mieszkania przez dewelopera każdy sąsiad może zamontować w łazience inny, tańszy produkt, co za tym idzie głośniejszy, ale spełniający normy UE, jak bateria zamontowana na samym początku przez dewelopera. Nie mam w akcie notarialnym informacji, ze muszę dbać o to co sąsiad montuje w łazience. Skoro produkty dostępne w sprzedaży spełniają normy hałasu, to dlaczego miałbym narzucać komuś wybór armatury. To trudna sytuacja, ale uważam, ze za 2,3 czy 7 lat ktoś może tam wejść i zrobić remont na własnych zasadach, a problem znów do mnie wróci. Czy mogę temu zapobiec i skutecznie walczyć z deweloperem?

Dzień dobry Istnieje kilka kwestii, które mogą być tu istotne. Kontrakt z deweloperem: Jeśli w kontrakcie jest jakakolwiek klauzula dotycząca jakości izolacji akustycznej lub standardów hałasu, możesz na tej podstawie podjąć działania prawne. Prawo budowlane: Prawo budowlane zazwyczaj zawiera określone standardy dotyczące hałasu i izolacji akustycznej. Jeżeli sąsiednia łazienka nie spełnia tych standardów, to mogą istnieć podstawy do skargi do odpowiedniego organu nadzoru budowlanego. Gwarancja: Jeżeli deweloper oferuje gwarancję na mieszkanie, to może ona obejmować problemy z hałasem. Jeżeli tak, to warto to zgłosić. Ekspert budowlany: Może być wartościowe zatrudnienie eksperta budowlanego, który oceni, czy problem wynika z wadliwej instalacji. Ostatecznie, skuteczne działanie prawne w tej sprawie zależy od wielu czynników, w tym dokładnej treści umowy, praw budowlanych w Twoim kraju, standardów hałasu i gwarancji dewelopera. Zdecydowanie warto skonsultować tę sprawę z prawnikiem, który specjalizuje się w prawie nieruchomości i jest obeznany z prawem budowlanym. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 lipca 2023 16:50 Zmodyfikowano dnia: 7 lipca 2023 16:50 Obejrzało: 69 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.