Pytanie z dnia 27 marca 2018

Dzień Dobry.
W piątek sprzedałam mój prywatny samochód.
Sporzadzilismy umowę kupna sprzedaży. Klient został poinformowany o ewentualnych usterkach itp.
Zdecydował się na kupno , auto mu się podobało.
W poniedziałek dzwoni do mnie,że ma problem bo zawieszenie jest wybite, niby przez szybę cieknie woda itd.
Ja byłam bardzo zaskoczona bo wszystko co było do zrobienia przed sprzedażą zostało wymienione i zrobione.
A o tych usterkach które on mówi w ogóle nie było mi wiadomo.
On chce rozwiązać ta sprawę.
Nie bardzo wiem jak mam to potraktować?
Nie mam już pieniędzy aby zwrócić mu za auto ponieważ już kupiłem nowe .
Proszę o poradę czy powinnam się przejmować i przede wszystkim jak to załatwić??
Z góry dziękuję

Odpowiedzialność z tytułu rękojmi zawady jest niezeżna od winy i świadomości. Jeżeli kupujący wiedział o opisanej wadzie i się zgodził mimo to nie ma odlowiedziności. Jeżeli nie może skorzystać z rękojmi np żądać naprawy, obniżenia ceny. Odstąpienie od umowy też jest jednym z możliwych roszczeń ale nie stosuje się go w przypadku nieistotnych wad. Jeżeliby nawet uznać że jest to wada istot a w rozsądnym terminie można przeciwstawić odstąpieniu naprawę. Choć myślę że najsensowniej byłoby porozmawiać o obniżeniu ceny.

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 marca 2018 23:52 Zmodyfikowano dnia: 27 marca 2018 23:52

Nie powinna Pani, pewnie żąda obniżenia ceny. Klasyczna zagrywka bardzo zresztą popularna ostatnio. Jeżeli jest tak jak Pani mówi nie ma się czym przejmować. Powołuje się na przepisy o rękojmi, ale to on musi udowodnić, że Pani celowo taką wadę zataiła przed nim.

Odpowiedź nr 2 z dnia 5 kwietnia 2018 21:53 Zmodyfikowano dnia: 5 kwietnia 2018 21:53

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.