Pytanie z dnia 19 maja 2020

Dzień dobry,
prowadzę z narzeczoną sklep internetowy z nową odzieżą. Zgodnie z prawem klientowi przysługuje prawo zwrotu towaru bez podania przyczyny, oraz zwrot kosztów za przesyłkę zwrotną do wysokości najtańszej oferowanej formy dostawy przez sprzedawcę.
Mam do tych zapisów następujące pytania:
1.Dowiedziałem się, że kupujący ma dwa tygodnie na zgłoszenie zwrotu towaru / na zgłoszenie oświadczenia o zwrocie. Teoretycznie, przysługuje od daty zgłoszenia oświadczenia zwrotu 14 dniowy okres nadania wysyłki zwrotnej. Lecz dowiedziałem się że okres ten może się wydłużyć, kupujący nie musi koniecznie przestrzegać tego terminu, i ciągle jest "na prawie" gdyż jego oświadczenie jest wciąż zobowiązujące, a okres ten może się wydłużać w "nieskończoność".
2.Zwrot kosztów z wyrównaniem do najtańszej oferowanej formy dostawy przez sprzedającego. W związku z tym, czy najtańszym sposobem dostawy towaru może byc odbiór osobisty za 0zł?

Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam Karol

Dzień dobry, 1. nie wiem od kogo się Pan takich rzeczy dowiedział, ale na pewno twierdzenia te nie są oparte na obowiązujących przepisach. 2. nie. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 maja 2020 14:18 Zmodyfikowano dnia: 19 maja 2020 14:18 Obejrzało: 218 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.