Pytanie z dnia 13 kwietnia 2023

Dzień dobry. Kupując samochód sprzedający upewniał nas, że ubezpieczenie jest opłacone za cały rok. Okazało się, że nie było. Dostaliśmy od niego druczek z ubezpieczenia, ale za rok 2021/2022. Płatność na drugą ratę przypadała na styczeń, 27 marca dostaliśmy pismo z ubezpieczalni o tym, że mamy zapłacić. Sprzedający zgłosił sprzedaż dopiero 24 marca, a według prawa ma na to 14 dni, czyli powinno mieć to miejsce na końcu grudnia/początek stycznia. Ubezpieczalnia koszty zrzuciła na nas. Proszę o informację, jakie pismo należy wysłać do nich, aby to sprzedający poniósł koszty ubezpieczenia za te 3 miesiące. Kupiliśmy auto od młodego kierowcy, kwota jest kolosalna, bo za takie pieniądze ubezpieczenie mam opłacone za rok.

W sytuacji, w której sprzedający nie dopełnił swojego obowiązku informowania zarówno ubezpieczyciela, jak i nabywcy o opłaceniu ubezpieczenia, warto rozważyć podjęcie kilku kroków: Skontaktuj się ze sprzedającym i wyjaśnij sytuację, żądając zwrotu kosztów poniesionych za ubezpieczenie za te 3 miesiące. Możesz również poinformować go, że jeśli nie dojdzie do porozumienia, będziesz zmuszony podjąć dalsze kroki prawne. Napisz pismo do ubezpieczalni, wyjaśniając sytuację i przedstawiając dowody na to, że sprzedający zobowiązał się do opłacenia ubezpieczenia za cały rok. Dołącz kopię umowy kupna-sprzedaży oraz innych dokumentów potwierdzających, że sprzedający zobowiązał się do opłacenia ubezpieczenia (np. korespondencję mailową czy SMS-ową). Poproś ubezpieczalnię o ponowne rozważenie swojej decyzji i przeniesienie kosztów na sprzedającego. Jeśli ubezpieczalnia nie zmieni swojej decyzji, a sprzedający nie zgodzi się na zwrot kosztów, możesz rozważyć skorzystanie z usług radcy prawnego lub adwokata w celu uzyskania porady prawnej i ewentualnego dochodzenia roszczeń od sprzedającego. Pamiętaj jednak, że każda sytuacja jest inna i powyższe wskazówki nie gwarantują sukcesu. Warto jednak próbować wyjaśnić sytuację zarówno ze sprzedającym, jak i z ubezpieczalnią, aby dojść do rozwiązania korzystnego dla wszystkich stron. Możemy wskazać Ci właściwego prawnika, jeśli zdecydujesz się na dalszą pomoc prawną. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 kwietnia 2023 19:06 Zmodyfikowano dnia: 14 kwietnia 2023 19:06 Obejrzało: 413 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Jeżeli to wina sprzedawcy to należy się do niego zwrócić o zwrot kosztów.

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 kwietnia 2023 14:03 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2023 14:03

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.