Pytanie z dnia 29 sierpnia 2017

Dzień dobry.
Dzisiaj dostałam list polecony od komornika, w którym dostałam zawiadomienie o wszczęciu egzekucji z dnia 23.08.2017 roku . W liście także znajdował się nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym gdzie data wydania jest z 30.01.2017 roku. przez sąd rejonowy. W tym nakazie jest napisane że w ciągu dwóch tygodni mam zapłacić daną kwotę , lecz problem jest w tym, że wcześniej nie dostałam takiego nakazu ani awizo żebym mogła je odebrać. Czy mogę coś zrobić aby unieważnić zawiadomienie o wszczęciu egzekucji komorniczej ? Tym bardziej że mam się wstawić do komornika w ciągu 3 dni razem w oświadczeniem dłużnika. Chcę zaznaczyć, że nie jestem osobą pracującą, uczę się .

Szanowny Panie, w opisanej sprawie prawdopodobnie nie doszło do prawidłowego doręczenia nakazu zapłaty. W związku z powyższym, zdaje się, że powinien Pan niezwłocznie zwrócić się do sądu, który wydał nakaz, z wnioskiem o doręczenie nakazu oraz zaskarżyć (w drodze zażalenia albo skargi na czynności na referendarza) postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalności, którą został opatrzony nakaz oraz wraz z wnioskiem o zabezpieczenie postępowania poprzez zawieszenie egzekucji. Proszę o wskazanie na jaką kwotę opiewa nakaz i z jakiego tytułu została ona zasądzona.

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 sierpnia 2017 14:45 Zmodyfikowano dnia: 29 sierpnia 2017 14:45 Obejrzało: 770 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, najpierw trzeba ustalić czy nakaz był kierowany na prawidłowy adres zamieszkania czy też nie. Proszę przede wszystkim sprawdzić czy nakaz został wydany przez sąd w Lublinie w elektronicznym postępowaniu upominawczym czy przez zwykły sąd ? Jeśli wydał go sąd miejscowo właściwy, można spróbować ustalić to telefonicznie. Jeśli nakaz był kierowany na nieprawidłowy adres zamieszkania, trzeba złożyć zażalenie na postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalności lub skargę na orzeczenie referendarza sądowego, jeśli wydał go referendarz sądowy. Gdy nakaz był wydany w elektronicznym postępowaniu upominawczym, zamiast w/w pism należy złożyć wniosek m.in. o prawidłowe doręczenie nakazu. Jeśli nakaz był kierowany na prawidłowy adres, a nie został odebrany, pozostanie złożenie sprzeciwu wraz z wnioskiem o przywrócenie terminu do jego złożenia. Proszę jak najszybciej przesłać skan lub zdjęcia otrzymanej od komornika korespondencji na adres mailowy mojej kancelarii: ulewicz.kancelaria@onet.eu Po zapoznaniu się z nimi będę mogła określić co dokładnie należy zrobić i w jaki sposób możemy pomóc. W obecnej sytuacji liczy się czas i trzeba szybko działać. W razie potrzeby na późniejszym etapie postępowania będziemy się także mogły umówić na osobiste spotkanie w Szczecinie w siedzibie kancelarii. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz kancelariaulewicz.pl ulewicz.kancelaria@onet.eu

Odpowiedź nr 2 z dnia 29 sierpnia 2017 17:57 Zmodyfikowano dnia: 29 sierpnia 2017 17:57 Obejrzało: 761 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.