Pytanie z dnia 26 kwietnia 2023

Dzień dobry. Dokonałem zakupu samochodu w AAA Auto w Piasecznie.Miałem obiecany upust cenowy za wypadkowość samochodu o której nie byłem poinformowany przy wpłacie zaliczki i za jednoczesną sprzedaż swojego starego samochodu i kupno nowego. Rzeczywiście na jednej z faktur , bo dostałem trzy faktury był dopisek o udzielonym upuście w kwocie 3360 zł. Nie zauważyłem że na kolejnej fakturze jedną z pozycji była ta sama kwota 3360 za polisę Carlife. Nieopatrznie opłaciłem te trzy faktury o wartość pomniejszoną o cenę mojego odkupionego starego samochodu.Wyjeżdżając nowym samochodem otrzymałem trzy faktury i umowę sprzedaży samochodu dla AAA Auto poprzedniego właściciela . To było konieczne do zwolnienia z podatku CIT.
Nie otrzymałem za to swojej umowy kupna samochodu., Przez niedopatrzenie ? Zauważywszy że zostałem uszczęśliwiony polisą której nie chciałem , bo samochód z niskim przebiegiem , bo nie przekroczę limitu 5000 km rocznie , bo nie wydaje mi się bym miał problemy z silnikiem , skrzynią biegów , etc.Wymówiłem w terminie ustawowym polisę w firmie zarejestrowanej w raju podatkowy. Dostałem potwierdzenie że środki z polisy przekazano do AAA Auto. Ja mam polisę OC I AC i to mi wystarczy. AAA Auto nie chce mi oddać składki z polisy powołując się na zapisy z umowy , którą podpisałem , a której do dziś nie otrzymałem. Nie zostały mi też przedstawione OWU polisy Carlife.
Nie mam polisy w razie uszkodzeń mechanicznych samochodu , a jego wartość jest sztucznie zawyżona ponad tą z jaką zarejestrowałem w Wydziale komunikacji.Złożyłem wniosek o pomoc konsumencką u Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie, ale czas oczekiwania na rozpatrzenie liczy się w miesiącach.
Potrzebuję porady prawnej.

Dzień dobry. Rozumiemy, że potrzebuje Pani/Pan porady prawnej w sprawie zakupu samochodu w AAA Auto w Piasecznie. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem prawnikiem, ale postaram się pomóc i udzielić Pani/Panu ogólnej porady. W pierwszej kolejności, warto zwrócić się bezpośrednio do AAA Auto z prośbą o przedstawienie umowy kupna samochodu oraz OWU polisy Carlife. Zgodnie z przepisami prawa konsumenckiego, sprzedawca ma obowiązek dostarczyć klientowi umowę i wszelkie dokumenty związane z zakupem towaru lub usługi. W przypadku odwołania polisy Carlife w terminie ustawowym, AAA Auto powinno zwrócić Pani/Panu składkę z polisy. Jeśli sprzedawca nie chce tego zrobić, należy poinformować go o składaniu reklamacji oraz przesłać reklamację na piśmie. Jeśli AAA Auto nie zareaguje na Pani/Pana prośby, warto skontaktować się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Warszawie, który będzie mógł pomóc w załatwieniu sprawy. Rzecznik Konsumentów może również udzielić dalszych porad prawnych oraz pomóc w rozwiązaniu sporu między Panią/Panem a AAA Auto. W sytuacji, gdy wartość samochodu jest zawyżona, można próbować negocjować z AAA Auto i zaoferować niższą cenę. W przypadku odmowy sprzedawcy, można rozważyć skorzystanie z pomocy prawnika lub rzeczoznawcy majątkowego, którzy pomogą określić realną wartość samochodu. W każdym przypadku, zalecamy skonsultowanie się z prawnikiem lub organizacją konsumencką, której celem jest ochrona praw konsumentów. Możemy wskazać Ci właściwego prawnika, jeśli zdecydujesz się na dalszą pomoc prawną. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 kwietnia 2023 15:37 Zmodyfikowano dnia: 28 kwietnia 2023 15:37 Obejrzało: 1335 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.