Pytanie z dnia 29 maja

Dzień dobry,
dnia 15.05.2021 miało się odbyć moje wesele w sali weselnej, bez możliwości zrobienia tego w plenerze (brak ogrodu). Z powodu obowiązujących obostrzeń (plener, 25 osób), jego przeprowadzenie nie było możliwe. Wszystko zostało przeniesione na wrzesień poza dj-em któremu nowy termin nie pasował. Jako że usługa została niewykonana z powodu siły wyższej wystąpiłem o zwrot wpłaconego zadatku. DJ odmówił zwrotu stwierdzając że tego dnia była już możliwość przeprowadzenia wesel i to my powinniśmy to przenieść w inne miejsce np ogródek przy restauracji, mimo że w umowie jasno sprecyzowane jest miejsce realizacji usługi. Czy jest cokolwiek co mogę w takiej sytuacji zrobić? Czy DJ ma racje i straciłem te pieniądze?

Dzień dobry, Celem udzielenia rzetelnej porady prawnej koniecznym byłoby przeanalizowanie umowy z DJem, jednakże w oparciu i przepisy K.c. o zadatku stwierdzić należy, że jeżeli żadna ze stron nie odpowiada za niedojście umowy do skutku (zachodzą obiektywne przeszkody, w tym jak się wydaje również przypadek siły wyższej) zadatek winien zostać zwrócony. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 31 maja 2021 11:15 Zmodyfikowano dnia: 31 maja 2021 11:15 Obejrzało: 27 osób
Wysłano podziękowanie do {[ success_thanks_name ]}
{[ e ]}

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną? {[ total_votes ? getRating() : 0 ]}% uznało tę odpowiedź za pomocną ({[ total_votes ]} głosów)

Podziękowałeś prawnikowi

{[ e ]}
{[ rlc.lawyer ]}
Twoje imię:
Dane znajomego:

Wysłaliśmy znajomemu Twoją rekomendację

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.